بازدید این صفحه: 599

دهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

با حضور دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل برگزار شد

  دهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با شعار جایگاه و نقش آموزش در طرح تحول نظام سلامت

 

دهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید یهشتی با شعار جایگاه و نقش آموزش در طرح تحول نظام سلامت با حضور دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر پیوندی رییس دانشگاه، دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه و جمعی از مدیران ارشد، اساتید ،پیشکسوتان، اعضای هیات علمی و دانشجویان روز گذشته در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد.

در افتتاحیه جشنواره دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه ضمن تبریک هفته آموزش و روز استاد با اشاره به روند مثبت اجرای طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه و کشور اظهار داشت: تربیت نیروی کارآمد و هدفمند، توسعه کمی و کیفی درعرصه سلامت از مهمترین نقش های آموزش در ارتقای سلامت جامعه می باشد.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره آموزشی در دانشگاه اظهار داشت:نخستین جشنواره آموزشی به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۱۳۸۵ برگزار شد که پس از دوسال برگزاری جشنواره آموزشی بصورت کشوری و با نام شهیدمطهری آغاز شد و امروز برگزاری دهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مایه افتخار است.

وی با اشاره به تغییرات روند برگزاری دهمین جشنواره آموزشی از نظر ارتقای کیفی و ایفای نقش گروههای مختلف دانشگاه افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره تجلیل از اساتید و گروههای آموزشی فعال و تلاشگر در راستای اهداف کلان آموزشی و ظهور ایده های نو در دانشگاه می باشد.

معاون آموزشی دانشگاه از دیگر اهداف این جشنواره را افزایش آموزش مجازی(بین ۱۰ تا ۳۰ درصد به نسبت مقتضیات دانشکده مربوطه) ،معرفی گروههای آموزشی فعال، معرفی کارنامه علمی اساتید در قالب وب سایت های فعالتر در گروههای مختلف، معرفی گروههای برتر در برگزاری آزمونهای باکیفیت، تعریف و تدوین استانداردهای گروههای آموزشی، ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه و جذب دانشجویان خارجی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: استراتژی دانشگاه توجه بیشتر به گروهها و اعضای هیات علمی و همچنین تقویت و ارتقای کار گروهی و جمعی است.

دکتر صدوقی با اشاره به هرم اعضای هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: ۱۳۷۲ عضوهیات علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت می باشند که ۱۳۵۰ نفرآنان در سیستم آموزشی و ۲۲ نفر نیز در بخش پژوهشی فعالیت دارند. از این تعداد ۱۳ درصد استاد، ۲۶ درصد دانشیار،۵۳ درصداستادیاروهشت درصد نیزمربی می باشند.

دکتر صدوقی با بیان این مطلب که نسبت دانشجوبه استاد در این دانشگاه؛ ۱۰ به ۱ می باشد افزود: علیرغم این که نسبت مذکور براساس استانداردها، عدد قابل قبولی است ولی در برخی دانشکده ها پایین تر از حد استاندارد است و این مقوله نیازمند اصلاح هرم اعضای هیات علمی می باشد.

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه گفت: از ۱۲۸۰۰ دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه؛حدود ۷۶۰۰ دانشجو در ۳۲ رشته و مقاطع زیر تحصیلات تکمیلی و ۵۲۰۰ دانشجو در ۱۹۱ رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند که خوشبختانه از سنوات گذشته تاکنون دانشگاهدر این خصوص روند رو به رشدی داشته است.

دکتر محمد مهدی صدوقی در بخش دیگری از سخنان خودکسب رتبه های برتر توسط دانشجویان و گروهها در آزمونهای بورد و کسب مدال طلا در آزمون المپیاد سال ۹۳ را باعث افتخار دانشگاه دانست.

وی در خاتمه ضمن تبریک مجدد روز استاد و هفته آموزش از تلاشها و زحمات اساتید، پیشکسوتان، اعضای هیات علمی و تمامی دست اندرکاران حوزه آموزش قدردانی کرد.

گفتنی است در این جشنواره که با حضور دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر پیوندی رییس دانشگاه، دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه و جمعی از مدیران ارشد، اساتید ،پیشکسوتان، اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار شد، از اساتید و گروه های آموزشی برگزیده، فرایندهای برتر و دانشجویان برتر تجلیل بعمل آمد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *