بازدید این صفحه: 584

پرهیز از مصرف خودسرانه دارو در زمان بارداری

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (1)

  پرهیز از مصرف خودسرانه دارو در زمان بارداری

زنان باردار فقط در صورتی که پزشکان آنان اجازه دهد می توانند از برخی دارو ها و به مدت محدود استفاده کنند، برخی دارو ها ممکن است سبب سقط جنین شوند و برخی دارو ها نیز در صورت مصرف در دوران بارداری نقایص مادر زادی برای جنین در پی خواهد داشت.

زنان باردار فقط در صورتی که پزشکان آنان اجازه دهد می توانند از برخی دارو ها و به مدت محدود استفاده کنند، برخی دارو ها ممکن است سبب سقط جنین شوند و برخی دارو ها نیز در صورت مصرف در دوران بارداری نقایص مادر زادی برای جنین در پی خواهد داشت. در سه ماهه اول حاملگی، ساختمان اندام­ها و اعضای مختلف جنین تشکیل شده و شکل واقعی خود را پیدا می کند، تجویز دارو در این دوره خاص از حاملگی بسیار پر مخاطره است و تنها باید در مواردی اقدام به تجویز دارو برای یک خانم باردار نمود که ضرورت داشته باشد.

داروها از لحاظ عوارض جنینی به پنج گروه تقسیم می شوند که شامل گروه­های A.B.C.D.X می باشند مصرف دارو های گروه A و B با توجه به اطلاعات موجود در بارداری مجاز است و داروهای گروه C با احتیاط و فقط در صورت ضرورت می توانند مصرف شوند. دارو های گروه D و X نباید به هیچ عنوان در دوران بارداری مصرف شوند.

– دکتر سید وکیلی، معاون غذا و داروی خراسان شمالی

بازگشت

چهارشنبه ١٦ ارديبهشت ١٣٩٤- ١٥:٠٠

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *