بازدید این صفحه: 601

دکترحسن هاشمی(ماماها براي فردايي بهتر)

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (1)

دکترحسن هاشمی(ماماها براي فردايي بهتر)

امروز در سراسر جهان روزی است به نام و برای ماماها؛ همان‌ها که پیش از هر فردی بزرگ‌ترین هدیه خداوند به انســان، یعنی تولـد فرزند را درک می‌کنند و آن را به مادران و نیز پدران هدیه می‌دهنـد. بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌های ارزشمند ماماهای پر تلاش کشور تقدیر کنم و هم‌راهی‌شان با طرح تحول نظام سلامت را که باعث افزایش رضایت مردم از خدمات بهداشتی و درمانی شده، به ایشان تبریک بگویم.
شروع به‌کار ماماهای هیئت علمی بالینی مقیم در بیمارستان‌های آموزشی کشور نیز می‌تواند گام بزرگ و موثری در افزایش کیفیت آموزش و  خدمات بهداشت باروری و ترویج زایمان طبیعی در کشور باشد. بدون شک استفاده از علم و تجربه دانش آموختگان این رشته، نقش موثری در کاهش مخاطرات و ارتقاء سطح سلامت مادران، کودکان و خانواده‌ها خواهد داشت.
با توجه به تمامی این موارد در سال جدید بر آن هستیم تا با توکل به خداوند منان، خدمات موثر این گروه را در سطح کشور ارتقاء و توسعه دهیم.
اینجانب به خوبی از میزان تلاش این همکاران در اقصی نقاط کشور مطلع هستم و اطمینان دارم تلاش این عزیزان در بالا بردن سطح سلامت جامعه و به‌ویژه اقشار  آسیب پذیر بسیار موثر می‌باشد. خوشبختانه در حال حاضر مطالبات جامعه مامایی کشور نیز با عقلانیت به پیش می‌رود؛ می‌گویم خوشبختانه چون تجربه نشان داده است که با فشار و تندروی هیچ‌وقت به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.
در اجرای گام سوم طرح تحول سلامت و اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت نیز به خدمات مامایی توجه شده است و امیدوارم که بیمه‌ها نیز با ماماها قرارداد ببندند و مطمئن هستم این کار با آرامش و به تدریج اتفاق خواهد افتاد.
نکته دیگری که لازم می‌دانم به آن اشاره کنم این که با توجه به تلاش برای راه اندازی ١٥٠٠ تخت ویژه در کشور، ضرورت دارد که پرستاران را در این بخش‌ها به کار گیریم؛ بنابراین در بخش‌های زنان و زایمان باید به تدریج ماماها جای پرستاران را بگیرند و با توجه به شعار جهانی «ماماها برای فردایی بهتر» انتظار دارم با حضور فعال‌تر ایشان در عرصه سلامت، فردای سالم‌تری را برای مردم عزیزمان فراهم آوریم.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *