بازدید این صفحه: 505

سرمایه گذاری در زمینه آموزش بین المللی، کمک به اقتصاد ملی است

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (1)

معاون آموزشی در شانزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری:

  سرمایه گذاری در زمینه آموزش بین المللی، کمک به اقتصاد ملی است

 

معاون آموزشی در افتتاحیه شانزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: سرمایه گذاری در زمینه آموزش بین المللی موجب کمک به اقتصاد ملی و افزایش شانس سرمایه گذاری است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر باقر لاریجانی در شانزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری که صبح امروز در مرکز همایش های رازی برگزار شد، مهم ترین عامل توسعه جوامع را توسعه سرمایه های انسانی بیان کرد و گفت: عرصه پیشرفت کشورها ورود به عرصه اقتصاد دانش بنیان است که نیاز به سرمایه گذاری دارد.

معاون آموزشی با بیان این که آموزش پزشکی پر هزینه است، افزود: با وجود این که پزشکی پر هزینه است اما می تواند موجب تحولات خوب و ارزشمند شود.

وی گفت در حال حاضر ۲۲۹۴ دانشگاه ها و موسسه آموزش عالی دولتی و غیردولتی فعال در کشور وجود دارد.

دکتر لاریجانی همچنین بر ضرورت استفاده از استراتژی درست در آموزش پزشکی تاکید کرد و گفت: گسترش رشته های بین رشته ای، مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری و ساماندهی آنها در آموزش پزشکی امری ضروری است.

به گفته وی، دانشگاه باید آزمایشگاه نوآوری برای تحولات آتی خود داشته باشدو به منظور نوآور بودن دانشگاه لازم است از ایجاد رشته های مختلف به جهت این که حرف تازه ای بزنند، استفاده شود.

معاون آموزشی همچنین بر ارتقای کوریکولوم های آموزش پزشکی تاکید کرد و گفت: لازم است برای اینکه دانشگاه حرف تازه ای بزند و نوآور شود از رشته های مختلف استفاده شود.

دکتر لاریجانی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش گفتمان علمی، افزود: باید تفکر عالی افراد در دانشگاه ها رشد کند.

وی مهمترین بخش توسعه در آموزش عالی را آموزش عالی حیطه های میان رشته ای دانست و گفت: همچنین سرمایه گذاری در زمینه آموزش بین المللی موجب کمک به اقتصاد ملی و افزایش شانس سرمایه گذاری است.

دکتر لاریجانی در ادامه بر ثبت دانشگاه های ایران به عنوان دانشگاه های برتر جهان تاکید کرد.

وی با اشاره به این که آموزش سنتی ۲۶٫۵ درصد آموزش حال دنیاست، بر آموزش های مجازی تاکید کرد.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود، بیمارستان های آموزشی را مهم ترین بسته آموزش عالی سلامت عنوان کرد و گفت: لازم است نیازهای جامعه را بشناسیم و متناسب با آن آموزش دهیم.

وی همچنین مهم ترین خصوصیت سند آمایش سرزمینی را جامع نگری، دوراندیشی، کل گرایی و کیفیت گرایی بیان کرد.

معاون آموزشی در ادامه بر بومی سازی آموزش پزشکی، ایجاد انگیزه در دانشجو، جدی گرفتن آموزش سرپایی و توسعه ویژه به استعدادهای درخشان تاکید کرد و گفت: ضروری است بر توسعه دانش های نوین با تاکید بر حیطه میان رشته ای و تمرکز بر علوم و فناوری های نوین، نهادینه سازی اخلاق حرفه ای، بهره مندی از فناوری نوین در آموزش عالی سلامت و ارتقای منابع انسانی توجه ویژه شود.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *