بازدید این صفحه: 624

مبحث «آموزش بيماري ايدز» به مباحث آموزشي پيش از ازدواج اضافه شد

اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي (1)

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير:

   مبحث «آموزش بيماري ايدز» به مباحث آموزشي پيش از ازدواج اضافه شد

 

مبحث ايدز به چاپ سوم كتاب «ازدواج و مباني اسلامي، روابط عاطفي و اجتماعي، روابط زناشويي، بارداري سالم» ويژه زوجين در آستانه ازدواج اضافه شد.

براساس گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دكتر محمدمهدي گويا، رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير با بیان خبر فوق افزود: از همكاري‌هاي دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس در این زمینه تشكر و قدرداني مي‌كنيم زيرا كه اين اقدام گامي بسيار مهم در افزايش آگاهي زوجين در آستانه ازدواج به ويژه زنان داشته است.

دكتر گويا با تاكيد بر اين مطلب كه افزايش آگاهي زوجين پيش از ازدواج و در آستانه ازدواج از اقدامات بسيار مهم در جهت تقويت بنيان خانواده و نيز پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي آميزشي و ايدز به شمار مي‌آيد گفت: آموزش و مشاوره‌هاي هنگام ازدواج فرصتي است براي مطرح كردن برخي موضوعات مورد نياز زوجين كه از اين فرصت مي‌توان با مطرح كردن مطالب لازم در زمينه‌هاي مختلف از جمله سلامت باروري، بر عقيده و رفتار جوانان در آستانه ازدواج تأثيرگذار بود.

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير با بیان اين كه «ايدز» به عنوان يكي از مطالب اصلي در ليست عناوين آموزشي زوجين در آستانه ازدواج قرار گرفته است، گفت: با توجه به اهميت موضوع ايدز و پيشگيري از ابتلاي به آن و در راستاي پيوند برنامه‌هاي سلامت باروري و برنامه‌هاي كنترل اچ‌آي ‌وي و بيماري‌هاي آميزشي و به منظور حذف انتقال اچ آي وي و سيفليس از مادر به نوزاد مبحث «آشنايي با بيماري ايدز» به كتاب مذكور اضافه شد.

دكتر گويا تأكيد كرد: نقش اساسي اين آموزش در افزايش آگاهي زوجين به خصوص زنان در دوران پيش از بارداري، فرصتي ارزشمند براي پيشگيري از انتقال اچ آي وي از مادر به نوزاد خواهد بود.

براساس اين گزارش، مبحث «آشنايي با بيماري ايدز»، مشتمل بر كليات، راه‌انتقال، پيشگيري، تشخيص و درمان است كه به كتاب «ازدواج و مباني اسلامي، روابط عاطفي و اجتماعي، روابط زناشويي، بارداري سالم، اضافه شده است و تمامي زوجين ضمن آموزش محتواي كتاب، ملزم به خرید آن مي‌باشند.

 بازگشت

يکشنبه ٢٠ ارديبهشت ١٣٩٤- ١٢:١١

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *