بازدید این صفحه: 494

به ثمر نشستن بسياري از اقدامات درمانی توسط پرستاران انجام مي شود

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

وزير بهداشت در دومين روز از اجلاس روساي دانشگاه‌ها:

  برنامه تحول سلامت را مقتدرانه ادامه می دهیم/احداث دو بيمارستان در شهرهاي ملارد و شهر قدس( به ثمر نشستن بسياري از اقدامات درمانی توسط پرستاران انجام مي شود)

وزير بهداشت با بيان اين كه امسال برنامه‌هاي جديدي در حوزه آموزش پزشكي اجرا خواهد شد، گفت: اعتبارات لازم براي اجراي برنامه هاي آموزشي پيش بيني شده است و معاونين آموزشي بايد از فرصت پيش آمده نهایت استفاده را ببرند.

گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب‌دا)؛ دكتر سيدحسن هاشمي در دومين روز از اجلاس روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور ضمن بيان اين مطلب خطاب به روساي دانشگاه ها گفت: مردم قدردان اقدامات شما و كار سختي كه شما انجام مي دهيد، هستند.

وزير بهداشت با بيان اين كه روحانيت، به دليل اين كه در ميان مردم هستند و همچنين نمايندگان مقام معظم رهبري از اجراي برنامه تحول نظام سلامت ابراز رضايت مي كنند، گفت: بالاتر از همه مقام معظم رهبري به طور مكرر حمايت خيلي جدي از خدمات دولت در حوزه سلامت داشته اند و همين هم براي ما كافي است كه اگر مردم از ما راضي باشند، خداوند هم راضي است و بايد خيلي مراقب باشيم تا گرفتار حاشيه ها نشويم.

احداث ۲ بيمارستان در شهرهاي ملارد و شهر قدس

وزير بهداشت در عين حال با بيان اين كه هنوز مشكلات و عقب افتادگي هاي زيادي در حوزه سلامت وجود دارد به جلسه اخير خود با رئيس جمهور اشاره كرد و گفت: براي ايشان سخت بود كه بپذيرند هيچ اقدامي براي بهداشت و درمان در حاشيه هاي شهر تهران نشده است.

دكتر هاشمي از احداث ۲ بيمارستان براي شهرهاي ملارد و شهر قدس استان تهران در دو سال آينده خبر داد.

وزير بهداشت با بيان اين كه عقب ماندگي هاي زيادي در حوزه سلامت وجود دارد، يادآور شد: لذت و شيريني كه موجب رضايتمندي مردم و همكاران در طول يك سال گذشته با اجراي برنامه تحول سلامت ايجاد شد بي بديل است و اجر این فعالیت ها در درگاه خداوند محفوظ است.

دكتر هاشمي خطاب به روساي دانشگاههاي علوم پزشكي تصريح كرد: با همان شور و حرارت و مقتدرانه امورات دانشگاه را به پيش ببريد و معاونان، مديران و روساي بيمارستانها كمترين ترديدي را در صحبتها و تصميمات شما احساس نكنند و به كساني كه از همان ابتدا سعي در ترديد افكني داشته اند توجه نكنيد.

وي گفت: اگر اشتباهي در برنامه هاي سال گذشته وجود داشته است جلسه بگذاريد و مشكل را رفع كنيد و اگر مشكلي مربوط به ستاد وزارتخانه است بدانيد گوش شنوايي در ستاد وزارتخانه براي شنيدن مشكلات شما وجود دارد.

ضرورت اصلاح برخي از بسته‌هاي برنامه تحول سلامت

وزير بهداشت با تاكيد بر اصلاح برخي بسته‌ها از جمله مقيمي پزشكان در برنامه تحول سلامت گفت: مقيمي را نبايد به عنوان يك امتياز به كسي بدهيد و همچنين مقيمي نبايد تبديل به آنكالي شود.

دكتر هاشمي تصريح كرد: البته مقيمي بايد براي بخشهاي اورژانس، بيهوشي، قلب و زنان وجود داشته باشد و امسال نیز مانند سال گذشته نبايد هیچ بیماری را براي گرفتن خدمات به بيرون از بيمارستان ارجاع داد.

وزير بهداشت در ادامه با اشاره به اين كه امسال برنامه هاي جديدي در حوزه آموزش پزشكي اجرا خواهد شد، خاطرنشان كرد: اعتبارات لازم براي اين موضوع پيش بيني شده است و معاونين آموزشي بايد از فرصت بوجود آمده استفاده كنند.

ظرفيت ها را براي پذيرش پزشكان عمومي و متخصص افزايش دهيد

دكتر هاشمي با بيان اين كه معاونين آموزشي دانشگاهها بايد تلاش كنند كه ظرفيت‌هاي آموزشي را افزايش دهند تصريح كرد: يكي از موانع دسترسي مردم كمبود پزشك عمومي و متخصص است.

وزير بهداشت خاطرنشان كرد: كمبود نيروهاي پزشك و متخصص باعث آسيب به جان مردم و افزايش معلوليت ها مي شود.

دكتر هاشمي با تاكيد بر اين كه افزايش ظرفيتها بايد هم در پزشك عمومي و تخصصي به طور همزمان باشد افزود: در رشته دندانپزشكي نيز به رغم اين كه گفته مي شود ۲۶ هزار دندانپزشك در كشور داريم ولي واقعيت اين است كه در بسياري از شهرها و مناطق دور افتاده دندانپزشك نداريم.

وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در حوزه پژوهش نيز اقدامات و طرحهاي خوبي اجرا شده است كه جا دارد جلسه اي نيز با محور پژوهش برگزار شود و از تلاش‌ها و زحمات همكاران اين حوزه قدرداني شود.

برگزاري اجلاس ديگري با محوريت بهداشت

دكتر هاشمي همچنين حوزه بهداشت را بسيار مهم توصيف كرد و گفت: جلسه‌اي نيز با محوريت بهداشت برگزار خواهد شد و ماموريت دانشگاهها در اين حوزه مشخص شده است.

دكتر هاشمي در ادامه با شاره به پديده زيرميزي اظهار داشت: بيش از ۲۰ سال است كه گرفتار اين موضوع شده ايم و اگر جلوي اين كار را نگيريم آسيب جدي خواهيم ديد.

وزير بهداشت با بيان اين كه ۴۰ درصد درمان در تهران صورت مي گيرد، بر ضرورت نظارت جدي بر دريافت هاي نامتعارف به ويژه در تهران تاكيد كرد و گفت: مسئولين حوزه سلامت و دانشگاههاي علوم پزشكي آبروي خود را در قبول مسئوليت گذاشته اند و دولت نيز به رغم همه مشكلات مالي به ما اعتماد كرده و به حوزه سلامت كمك كرده است و اگر عده قليلي با دريافت های غیرمتعارف ما را تحقير مي كنند بايد جلوي آنها را بگيريم و نبايد باعث سلب اعتماد مردم و مسئولين شويم.

به ثمر نشستن بسياري از اقدامات درمانی توسط پرستاران انجام مي شود

وزير بهداشت همچنين با اشاره به اهميت نيروي انساني گفت: اساس كار دانشگاهها توسط نيروهاي تخصصي، پزشكان و پرستاران صورت مي گيرد وي با اشاره به اهميت كار پرستاران در حوزه درمان گفت: به ثمر رساندن بسياري از اقداماتي كه در بيمارستانها انجام مي شود توسط پرستاران انجام مي شود.

دكتر هاشمي خطاب به روساي دانشگاههاي علوم پزشكي خاطرنشان كرد: بايد به پرداخت به موقع حقوق و دريافتي هاي پرستاران توجه كنيد.

وزير بهداشت بار ديگر بر ضرورت نظارت بر اجراي تعرفه ها تاكيد كرد و گفت: يكي از مهم ترين اقدامات امسال وزارت بهداشت نظارت است و نظارتها بسيار جدي خواهند بود و دليل آن مراقبت و حمايت از عملكرد دانشگاه هاست.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *