بازدید این صفحه: 554

تولید محصولات سلامت محور در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی موثر است

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

رئیس سازمان غذا و دارو :

  تولید محصولات سلامت محور در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی موثر است

 

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به افتتاح نخستین خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک ایران، گفت: تولید محصولات سلامت‌محور در کشور می‌تواند سهم قاچاق را کم‌تر و تولید ثروت را بیشتر کند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر رسول دیناروند در حاشیه افتتاح نخستین خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک ایران گفت: محصولات ارگانیک در دنیا روز به روز مورد توجه قرار می‌گیرد و بیشترین استفاده از اینگونه محصولات نیز در حوزه کشاورزی است ولی خوشبختانه ما امروز شاهد تولید نخستین محصول آرایشی و بهداشتی تولید داخل در کشورمان هستیم.

وی با اشاره به گران بودن انواع لوازم آرایشی بهداشتی ارگانیک وارداتی به کشور افزود: متأسفانه قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران زیاد است و اگر بتوانیم در حوزه تولید اینگونه لوازم در کشورمان سرمایه‌گذاری کنیم و برندهای معتبر ملی ایجاد کنیم قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران نیز کم‌تر می‌شود.

وی در توضیح بیشتر درباره مواد اولیه محصول جدید آرایشی بهداشتی ارگانیک شرکت بهداشتی دکتر عبیدی که برای نخستین بار در ایران تولید می‌شود، گفت: این محصول یک نوع کرم صورت است که تمام فرمولاسیون آن در ایران و به صورت گیاهی صورت گرفته است.

دکتر دیناروند با بیان این که در بین تولیدات سلامت‌محور، لوازم آرایشی بهداشتی بیشترین سهم قاچاق را در کشور دارد، افزود: متاسفانه قاچاق همیشه باعث ضرر به تولید و اشتغال می‌شود و از طرفی دیگر تبلیغات اینگونه لوازم آرایشی بهداشتی در شبکه‌های ماهواره‌ای دامنه این مشکل را افزایش می‌دهد.

وی با بیان این که کالاهای قاچاق در ایران، سالانه رقمی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است، گفت: امیدواریم بر اساس محورهای اقتصاد مقاومتی با تولید اینگونه فرآورده‌ها در داخل کشور هم سهم قاچاق را در ایران کم کنیم و هم برای ایران تولید ثروت صورت گیرد. چرا که تولید کالاهای سلامت محور در این حوزه نقش مؤثری دارد.

بنابر این گزارش، در مراسم افتتاح نخستین خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک کشور  علی نقیب رئیس شرکت بهداشتی دکتر عبیدی در توضیح این محصول جدید خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در ایران کرم صورت به شکل مواد اولیه ارگانیک تولید شده است که ظرفیت تولید این نوع کرم به مقدار ۳ هزار عدد در ماه در این شرکت وجود دارد.

علی نقیب با اشاره به اینکه این محصول با بالاترین استانداردهای اروپایی در کشور تولید شده است، اظهار داشت: این در حالی است که کشور ترکیه هم‌ اکنون ۸۰۰ محصول آرایشی بهداشتی ارگانیک تولید می‌کند و اروپا نیز حدود ۴۰ سال است که در این عرصه به تولید محصولات ارگانیک مشغول است.

وی با اشاره به اینکه محصولات ارگانیک یک نیاز جامعه است، ادامه داد: لازم است با تولید محصولات ارگانیک مناسب و استاندارد که باید حتما هم وزارت بهداشت بر آن نظارت داشته باشد جلوی لوازم غیرارگانیک که به اسم ارگانیک عرضه می‌شود را گرفت.

نقیب با تشریح تولیدات محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک در دیگر کشورها از جمله برزیل طی ۵ سال اخیر که اینگونه تولیدات خود را ۳ برابر کرده است، افزود: در آمریکا بالغ بر ۳۵ درصد محصولاتشان در حوزه آرایشی بهداشتی ارگانیک است و بعد از این کشور، ژاپن و کشورهای اروپایی قرار دارند.

 

نخستین گام ایران در محصولات ارگانیک بعد از ۵۰ سال

در ادامه این مراسم دکتر بهمنی مسئول فرمولاسیون نخستین محصول آرایشی بهداشتی ارگانیک ایران عنوان کرد: تولید محصولات ارگانیک حدود ۵۰ سال است که در دنیا شکل گرفته است.

وی افزود: محصولات ارگانیک به صورتی فرموله می‌شوند که از زمان کاشت، داشت و برداشت بدون استفاده از موارد خطرناک و با یک‌سری صنعت پیچیده تولید شود که برای سلامت و محیط زیست مضر نباشد.

بهمنی خاطر نشان کرد: این مسئله که عنوان می‌شود محصول خارجی بهتر از ایرانی است اصلا صحیح نیست بنابراین ما تلاش خواهیم کرد تا بهترین محصولات تولید داخلی را از خانواده ارگانیک تولید کنیم.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *