بازدید این صفحه: 592

مادران بارداری که سیگار وقلیان می کشند احتمال ابتلا به آسم فرزندان آنان بیشتر از دیگران است

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (1)

مادران بارداری که سیگار وقلیان می کشند احتمال ابتلا به آسم فرزندان آنان بیشتر از دیگران است

در استان سیستان و بلوچستان بدلیل مشکلات گردوغبار حدود ۷ درصد جمعیت به آسم مبتلا هستندکه اکثر آنان بدلیل عدم استفاده بموقع از داروهای خود دچار حملات تنگی نفس می شوند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛دکتر زنگنه معاون فنی مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان گفت: آسم یک بیماری التهابی مجاری تنفسی است که بصورت دوره ای با خس خس سینه همراه است.

وی گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از مردم دنیا به بیماری آسم مبتلا هستند و جمعیت قابل توجهی از این بیماران را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند و اگر چه آسم اغلب در سنین کودکی پدید می آید اما این بیماری دوره های سنی از نژادهای مختلف و طبقات اقتصادی و اجتماعی را درگیر می کند .

دکتر نزار علی مولایی فوق تخصص ریه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: آسم بیماری شایعی است که علاوه بر ضربه زدن آن به سلامت جامعه متاسفانه استفاده از داروهای غیر ضروری جهت پیشگیری از آسم ضربه بیشتری به سلامت جامعه می زند.

وی اضافه کرد: بهتر است افرادی که به آسم مبتلا هستند به جای استفاده از داروهای تزریقی جهت پیشگیری از آسم از اسپری استفاده نمایند بدلیل اینکه استفاده از داروهای تزریقی عوارض دارویی افراد را در پی خواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان اذعان کرد: بچه هایی که درمحیط روستا زندگی می کنند کمتر از کودکانی که در شهر ندگی می کنند به آسم مبتلا می شوند وبطور کلی درمناطق شهری وصنعتی شیوع آسم بیشتر است وابتلای بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا به آسم هزینه زیادی را بر اقتصاد جهان تحمیل کرده است.

دکتر مولایی هشدار داد: مادرانی که سیگار و قلیان می کشند کودکان آنان به مراتب بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به آسم قرار دارند.

وی اضافه کرد:در استان سیستان و بلوچستان بدلیل مشکلات گردوغبار حدود ۷ درصد جمعیت به آسم مبتلا هستندکه اکثر آنان بدلیل عدم استفاده به موقع از داروهای خود دچار حملات تنگی نفس می شوند.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *