بازدید این صفحه: 500

انتظار داريم اختيارات غيرحاكميتي بهداشت به شهرداري واگذار شود

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (1)

شهردار تهران در جلسه همكاري‌هاي پيشرو بين شهرداري و وزارت بهداشت عنوان کرد:

  انتظار داريم اختيارات غيرحاكميتي بهداشت به شهرداري واگذار شود

 

شهردار تهران گفت: انتظار داريم اختيارات غيرحاكميتي بهداشت به شهرداري واگذار شود و دانشگاه‌ها نيز در اين زمينه پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ شهردار تهران با اشاره به اين كه به عنوان يك شهروند از وزير بهداشت بابت خدمات حوزه سلامت تشكر مي‌كنم، افزود: شهرداري تهران در دهه اخير با تغيير رويكرد و مورد توجه قراردادن وضعيت اجتماعي و فرهنگي، سلامت را به عنوان يكي از مأموريت‌هاي خود مورد توجه قرار داده است.

دكتر باقر قاليباف افزود: وجود ۳۷۴ سراي محله و خانه سلامت و همچنين دغدغه مديران شهري به امر سلامت مي‌تواند يك نقطه عطف در همكاري‌هاي پيشرو بين شهرداري و وزارت بهداشت باشد.

وي اظهار كرد: در شهر تهران بيمارستان‌هاي فرسوده با عمر ۸۰ سال وجود دارد كه عمدتاً بازسازي غيراستاندارد و تغييركاربري غيرمنطقي باعث بروز مشكلاتي در شهر تهران شده است.

شهردار تهران افزود: شرق و جنوب تهران جزو محروم‌ترين مناظق از نظر خدمات بهداشتي-درماني هستند، در حالي كه در غرب تهران با تعداد زيادي از مراكز خدماتي بهداشتي روبرو هستيم و تمركز زدايي در سطح شهر تنها وظيفه وزارت بهداشت نيست.

وي با اشاره به اينكه اورژانس‌ها در امور زندگي روزمره مردم، نقش مهمي دارند، افزود: اينكه بگوييم اورژانس وظيفه شهرداري يا وزارت بهداشت است اشتباه است، بايد همواره فرد بيمار به سرعت به بيمارستان‌ها منتقل شوند چرا كه اين يك وظيفه انساني و اسلامي است.

دكتر قاليباف در ادامه به بازديدهاي خود از بيمارستان‌هاي شهر تهران اشاره كرد و گفت: به عنوان نمونه در بازديد از بيمارستان مفيد افرادي را ديدم كه از روستاهاي دوردست خود را به اين مركز رسانده بودند و مادراني كه به دليل عدم وجود پول فرزندان آنها با مشكلاتي در زمينه تغذيه با شير مادر شده بودند.

وي افزود: خوشبختانه از چهار سال پيش تاكنون همراه‌سراهايي در كنار بيمارستان‌ها احداث كرده‌ايم و مديريت آن را نيز به مديريت بيمارستان واگذار كرده‌ايم ضمن اينكه در زمينه حمايت مالي از بيماران نيز با تاسيس يك صندوق به افراد نيازمند كمك مي‌كنيم.

وي در پايان با اشاره به اينكه در حوزه بهداشت مي‌توانيم در قالب مديريت يكپارچه عملكرد خوبي داشته باشيم، افزود: انتظار داريم اختيارات غيرحاكميتي بهداشت به شهرداري واگذار شود و دانشگاه‌ها نيز در اين زمينه پاسخگو باشند.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *