بازدید این صفحه: 553

توانمندسازی مردم، بهترین نوع مشاركت در سلامت است

اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت (1)

قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکت های اجتماعی:

  توانمندسازی مردم، بهترین نوع مشاركت در سلامت است

 

قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکتهای اجتماعی گفت: باور مردم در انجام مشارکت های اجتماعی زماني تحقق مي يابد که آگاهي و توانمند سازی به عنوان امري جدي و مستمر مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سید محمد هادی ایازی با اشاره به اینکه، توانمندسازی مردم به معنای ایجاد فرصت ها و تجاربی است كه اجازه می دهد مردم به طور فعال در تصمیم گیری یك برنامه بهداشتی درگیر شوند، گفت: به طور سنتی ممکن است مردم بیایند اما هیچ تعهدی یا دركی از آنچه رخ می دهد، نداشته باشند اما توانمند سازی آنها می تواند عالی ترین شكل مشاركت در سلامت را فراهم نماید.

وی در ادامه افزود: آنچه امروزه انجام ومشاركت را در يك جامعه با معني مي سازد اراده، خواست و باور مردم در انجام آن است و اين امر زماني محقق می شود كه دو عنصر آگاهي مشاركت و تضمين نحوه مشاركت به عنوان امري جدي مورد توجه قرار گيرد.

قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگر انسانها از نحوه مشاركت و نياز به آن اطمينان حاصل نمايند و بدانند كه ارايه مشاركت آنها مستمر و جدي است قطعا از انجام آن مضايقه نخواهند كرد اما آنچه اين گمان براي آنان حاصل مي شود كه موضوع مشاركت فقط در زمان هايي خاص، آن هم براي رفع نيازهايي معين انجام مي گيرد، باور مشاركت در آنان به صورت جدي ايجاد نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه، آگاهی از مشکلات ، عزم مردم را برای ايجاد تغيير و بهبود شرايط راسخ ترمی کند، گفت: مهمترین شاخص های مشاركت كامل شامل مشاركت در تعیین نیازها، رهبری، سازمان دهی، مدیریت و بسیج منابع است که نشان دهنده كیفیت مشاركت مردمی در یك برنامه می باشد.

 بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *