بازدید این صفحه: 518

حفظ دستاوردهای برنامه تحول سلامت از وظایف خطیر دانشگاههای علوم پزشکی است

وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (1)

قائم مقام وزیر بهداشت در سفر به استان اردبیل؛

  حفظ دستاوردهای برنامه تحول سلامت از وظایف خطیر دانشگاههای علوم پزشکی است

دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت که به استان اردبیل سفر کرده است در بازدید از کلینیک های تخصصی توحید و کوثر اردبیل از روند ارایه خدمات درمانی این مراکز مطلع شد.

به گزارش وب دا؛ دکتر حریرچی همچنین از بیمارستان بوعلی (کودکان) و بخشهای مختلف درمانی از جمله خون و انکولوژی، اورژانس اطفال، بخشهای NICU وPICU و بخشهای بستری بازدید و نحوه ارائه خدمات درمانی و اجرای بسته های طرح تحول سلامت را از بیماران بستری جویا شد و اکثریت بیماران رضایت خود را از ارائه خدمات مناسب درمانی ابراز داشتند.

برگزاری جلسه هیئت رئیسه دانشگاه با حضور دکتر حریرچی

جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با حضور دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت برگزار شد.

در این جلسه دکتر پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن قدردانی از معاون کل وزارت بهداشت به لحاظ توجه ویژه شان به حل مشکلات درمانی استان اردبیل و همچنین اجرای طرح تحول سلامت در اردبیل عملکرد یکساله دانشگاه را در زمینه اجرای بسته های طرح تحول سلامت تشریح کرد.

وی گفت: رضایتمندی ۹۱ درصدی مردم از اجرای طرح تحول سلامت در استان از نتایج ارزشمندی بود که با تلاش مجموعه همکاران سیستم بهداشتی درمانی استان به آن دست یافته ایم ضمن اینکه با کاهش ۱۴ درصدی آمار سزارین و بازسازی و نوسازی بخشها و تجهیزات فرسوده مراکز درمانی استان اثرات مثبت اجرای طرح تحول سلامت به خوبی نمایان است.

دکتر حریرچی نیز حفظ دستآوردهای ارزشمند طرح تحول سلامت را از وظایف بسیار مهم و خطیر دانشگاهها دانست و گفت: این طرح جزو ارزشمندترین طرحهای است که پس از انقلاب اسلامی در جهت حل مشکلات درمانی مردم در حال اجراست

بیمارستان امام خمینی کوثر بیش از ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قائم مقام وزیر بهداشت از بیمارستان در حال احداث امام خمینی (ره) کوثر بازدید کرد در این بازدید دکتر پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، جعفری بنه نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولین شهری حضور داشتند.

به گفته مشاور پروژه تاکنون برای احداث بیمارستان کوثر مبلغ چهار میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و جهت تکمیل آن نیز مبلغ یک و نیم میلیارد تومان نیاز است.

افتتاح بخش دیالیز مرکز آموزشی درمانی شبانه روزی کوثر

دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت به همراه جمعی از مسئولین شهرستان کوثر، بخش دیالیز مرکز آموزشی درمانی شبانه روزی کوثر را افتتاح کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ارتباط با راه اندازی این پروژه گفت: با توجه به بعد مسافت با استان وجود یک مرکز دیالیز در شهرستان کوثر ضروری بود تا ۷ بیمار دیالیزی روزانه به مرکز استان جهت دیالیز مسافرت نکنند و به همین لحاظ با صرف اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان ۲ تخت دیالیز در این مرکز راه اندازی شد.

وی از حمایتهای وزارت بهداشت و مسئولین در راه اندازی این مرکز تقدیر کرد.

دکتر پورفرضی همچنین افزود: در ۱۰ منطقه از استان بخش دیالیز راه اندازی شده است که خدمت رسانی به افراد دیالیزی را سهل کرده است.

بر اساس این گزارش در ادامه بازدید دکتر حریرچی از مرکز بهداشتی درمانی شهری شماره یک کوثر نیز بازدید کرد

افتتاح مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی هشتجین

دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ادامه سفر خود به استان اردبیل با حضور در شهر هشتجین خلخال مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی هشتجین را افتتاح کرد.

در این افتتاح رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهری حضور داشتند.

دکتر پورفرضی رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعتبار هزینه شده برای این مرکز را ۶۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مرکز با ۴۵۶ متر مربع زیربنا قرار است ۱۳ هزار نفر از اهالی منطقه را تحت پوشش بهداشتی درمانی قرار دهد.

وی گفت: امیدوارم افتتاح این مرکز منشاء خیر و برکت برای مردم هشتجین و حومه باشد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *