بازدید این صفحه: 626

از تجربه همه افراد استفاده می‌کنیم

اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي (1)

از تجربه همه افراد استفاده می‌کنیم

پیشنهاد برگزاری جلسه نقد عملکرد حوزه سلامت را حدود ٨ ماه پیش به همکاران دادم و خوشبختانه در سالگرد آغاز «طرح تحول نظام سلامت» این کار انجام شد. نقد نه تنها در بسیاری از امور راه‌ گشا است که در برخی موارد ضروری و لازم است. تحمل آن اما آسان نیست؛ به‌خصوص برای ما که در کشوری زندگی می‌کنیم که استبداد ریشه در گذشته تاریخی آن دارد.
البته استفاده و کاربرد صحیح نقد هم بسیار مهم است و نیاز به فرهنگ دارد. برای نقد صحیح ما باید فاصله تخریب و نقد را بدانیم. متأسفانه این روزها بسیاری تخریب می‌کنند و اسم آن را نقد می‌گذارند. در حالی که تخریب بر خلاف نقد، به جامعه آسیب می‌رساند؛ شایعه را افزایش می‌دهد و جرأت عمل را از بخشی از خدمتگزاران می‌گیرد. تخریب، تهمت و ایجاد بدگمانی، اعمالی به دور از اخلاق هستند.
رسانه‌ها نیز نقش زیادی در نحوه بیان انتقادات دارند و  باید مراقب باشند تا از آنها به عنوان ابزار استفاده نشود.
روی دیگر این سکه هم آن است که هیچ کس مصون از خطا نیست. همه ما حتما اشتباه داریم و بری از عیب و ایراد نیستیم.
به همین دلیل برنامه نقد از خود را طراحی کردیم و خوشحالم نخستین دستگاه اجرایی هستیم که عملکردمان را در بوته نقد قرار دادیم. اصل این کار مبارک است و امیدوارم همکارانم در وزارتخانه حقیقتاً گوش‌های خود را برای شنیدن اشکالات باز کنند و ایرادات خود را به تدریج برطرف نمایند.
نکته دیگر این که طی یک سال گذشته در حوزه سلامت اقدامات بزرگی انجام شده است، اما باید تأکید کنم هنوز در ابتدای راه هستیم و برای تحقق همه اهداف نظام سلامت مسیری طولانی در پیش داریم.
همچنین با توجه به اینکه ماهیت کار وزارت بهداشت خدماتی و عاری از رفتارهای سیاسی است، از تجربه همه افراد استفاده نموده و می‌نماییم.
اینجانب می‌دانم که با اجرای طرح تحول سلامت تنها بخش کوچکی از مشکلات مردم حل شده است، ولی آنها به دلیل این که دیده شده‌اند و احساس می‌کنند مورد احترام قرار گرفته‌اند، از این طرح راضی و خشنود هستند.
یکی از نگرانی‌های دائمی ما در وزارتخانه این است که سیاست‎گذاران کشور تصور کنند اعتباری به حوزه سلامت تخصیص داده شده و همه مشکلات این بخش حل شده است، در حالی که چنین نیست.
همچنان که بارها گفته‌ام، برای رسیدن به نظام مطلوب سلامت و در صورت همراهی مجلس و دولت به ١٠ تا ١٥ سال زمان نیاز داریم؛ اما هیچ یک از این مسائل ما را دلسرد نمی‌کند و در یک کلام برای ادامه مسیر مهیا و کاملا امیدواریم.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *