بازدید این صفحه: 535

وزارت بهداشت موانع پیش روی مشارکت خیرین سلامت را رفع می کند

وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

دکتر هاشمی عنوان کرد:

  وزارت بهداشت موانع پیش روی مشارکت خیرین سلامت را رفع می کند

 

 

وزیر بهداشت در سفر به منطقه محروم مراوه تپه استان گلستان علاوه بر مداوای چشم بیماران نیازمند این منطقه گفت: وزارت بهداشت موانع پیش روی مشارکت خیرین سلامت را رفع می کند.

به گزارش ” وب دا” ، دکتر هاشمی  پیش از سفر به ژنو، در سفر به مراوه تپه در جمع خبرنگاران  با ابراز خرسندی از حضور در استان گلستان و منطقه زیبا اما محروم مراوه تپه، در شب مبعث رسول اکرم(ص) از تلاش همکاران خود در تیم نورآوران سلامت که مدت دو ماه است در این  منطقه صفر مرزی مستقر هستند قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه تیم نورآوران سلامت متشکل از هزار همکار چشم پزشک و دندانپزشک است، یادآور شد که این عده در کنار فعالیت حرفه ای خود و در آخر هفته به این منطقه آمده اند و به مداوای رایگان بیماران نیازمند می پردازند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه فعالیت های خیریه ای نظیر نورآوران سلامت باید توسعه یابد، خواهان معرفی این قبیل فعالیت ها به خیران و افراد مشارکت کننده در اموری همچون مدرسه سازی و خیرین سلامت شد که در صورت همراهی شمار زیادی از افراد داوطلب بتوان شاهد رشد کمی و کیفی این نوع خدمت رسانی به مردم نیازمند مناطق محروم شد.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در مسیر توسعه مشارکتهای اجتماعی و حمایت از خیرین حوزه سلامت معاونتی را نیز به این عنوان دارد؛ تاکید کرد: هر گونه مانعی را از پیش پای مشارکت کنندگان و خیرین سلامت برای انجام فعالیت های مشارکتی در حوزه بهداشت ودرمان برداشته ایم.

وی همچنین از حمایت دولت و ارائه تسهیلات به خیران و مشارکت کنندگان حوزه سلامت، معافیت مالیاتی این بخش و نیز ارائه تسهیلات از سوی بانکها به فعالان و خیران حوزه سلامت خبر داد.

وی تاکید کرد: امید می رود بتوان در عمل در سالی که همدلی و همزبانی نام گرفته است، از نزدیک شاهد همدلی جامعه پزشکی و تقویت این همراهی باشیم.

دکتر هاشمی همچنین در خصوص آغاز سال دوم اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز گفت:

امسال نیز فعالیت های سال گذشته با تمام توان ادامه می یابد.

وی در خصوص پروژه های بهداشتی درمانی نظیر بیمارستانهای در دست ساخت در استان گلستان نیز قول مساعد داد با اهتمام دانشگاه علوم پزشکی این پروژه ها در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

وی پیرامون نیاز اورژانس هوایی منطقه نیز گفت: با توجه به توزيع و پراکنش جمعيتی در گلستان امداد هوايی ضرورت دارد

قرار بر این است که هلال احمر امکان پوشش هوایی و آمبولانس هوایی را فراهم کند.

وی در خصوص کمبود راديو گرافی در گلستان و کمک به اين بيماران ادامه داد: در نظر داريم مراکز جامع خدمات سرطان را در سراسر کشور داشته باشيم که يکی از اين استان ها گلستان است که در اولويت قرار دارد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *