بازدید این صفحه: 606

تعداد گوشی های هوشمند در کشور به ۴۰ میلیون می رسد

4865132وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

رییس سمینار بین المللی سلامت همراه عنوان کرد:

  ضرورت استفاده از سلامت همراه در زمینه خودمراقبتی(تعداد گوشی های هوشمند در کشور به ۴۰ میلیون می رسد)

 

 

سمینار بین المللی سلامت همراه، با حضور شرکت کنندگانی از داخل و خارج از کشور به همت مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر کامران باقری لنکرانی در مراسم افتتاح این سمینار گفت: برنامه ریزی بر روی سلامت همراه می تواند زمینه ای را فراهم نماید که مردم راحت تر از خدمات سلامت استفاده کنند اما این نکته قابل توجه است که این فناوری نمی تواند جایگزین خدمات بالینی شود ولی موجب می گردد که خدمات بالینی عمق و تاثیر بیشتری یابد.

رییس سمینار بین المللی سلامت همراهافزود:از تکنولوژی سلامت همراه می توان در تحقیقات سلامت و پیشگیری استفاده کرد و همچنین در حیطه آموزش های عمومی، به ویژه در مورد بیماری های مزمن از جمله اعصاب و روان تغییر رفتار را حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: فناوری تلفن همراه مزیتی بزرگ است که در حال حاضر چیز دیگری در دسترس نداریم که به این میزان امکان ارتباط با مردم را فراهم نماید.

دکتر لنکرانی بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، در سال ۲۰۱۳ حدود دو میلیون از مجموعه گوشی های تلفن همراه مورد استفاده در کشور، هوشمند بودند و اوایل سال ۲۰۱۵ با رشدی تصاعدی به حدود ۲۰ میلیون رسیده است که تقریبا یک چهارم استفاده کنندگان از تلفن همراه دارای گوشی های هوشمند بوده اند و بر اساس پیش بینی ها تا پایان سال این رقم به حدود ۴۰ میلیون نفر می رسد.

وی با اشاره به اینکه گوشی های تلفن همراه هوشمند فرصت مهمی را برای تهیه نرم افزارهای مناسب در حیطه های مختلف سلامت فراهم می کند که باید از این فرصت به شیوه مناسب استفاده کرد، تصریح نمود: در کشور ما استفاده از اینترنت رشد داشته اما در زمینه زیرساخت ها، سرعت و قیمت اینترنت کاستی هایی داریم که برای بهره مندی بیشتر در سلامت همراه، باید به این مشکلات رسیدگی شود.

دکتر لنکرانی گفت: از سیستم های موبایل (بی سیم) می توان برای بهتر شدن اهداف سلامت در زمینه های مختلف از جمله مدیریت، مراقبت، خود مراقبتی و پیشگیری بهره برد و باید توجه کرد که استفاده از سلامت همراه در دنیا در زمینه خود مراقبتی و مراقبت از بیماران مزمن است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ها در حیطه سلامت همراه، از آنجا که یک فناوری چند بعدی است، باید به صورت بین بخشی دنبال شود، تاکید کرد: ایمنی بیمار از مسائلی است که در این سیستم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *