بازدید این صفحه: 382

مراسم افتتاحیه همایش سراسری دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد

وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي

با قرائت پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

  مراسم افتتاحیه همایش سراسری دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد

 

 

مراسم افتتاحیه همایش سراسری دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور با قرائت پیام وزیر بهداشت در حضور جمعی از مسئولان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و دبیران شوراهای صنفی دانشجویان در مجتمع فرهنگی و آموزشی خزرآباد ساری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر نبی مطلبی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت پیام دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت را که بمناسبت گردهمایی دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور صادر شده بود قرائت کرد و با اشاره به سخنان وزیر بهداشت مبنی بر اهمیت دادن به دانشجویان به عنوان هسته مرکزی دانشگاهها خاطر نشان کرد: تشکیل و احیای شوراهای صنفی دانشجویی از برنامه های وزیر بهداشت بود که با حمایت ایشان انجام شد و تاکنون توانسته ایم این شوراها را در ۶۰ درصد از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور راه اندازی کنیم.

مطلبی افزود: امیدواریم تا پایان سال سایر دانشگاه‌ها نیز با تشکیل شوراهای صنفی این حرکت را کامل نمایند .

وی در ادامه افزود: اعتقاد داریم شورای صنفی نمایشگر رسمی مطالبات دانشجویی، تجلی گر واقعی شعار تدبیر و امید و حافظ حریم و حقوق دانشجویان هستند و دانشجویان محق‌ترین افراد برای حفظ حریم دانشگاه محسوب می شوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: فاصله‌ای میان دانشجو و دانشگاه نیست و باید بدانیم دانشگاهی که امید در آن بمیرد دانشگاه مرده است.

وی با تاکید بر این که دانشجویان علوم پزشکی همکار بالفعل مدیرانند، گفت: دانشجو به اندازه ای رشد کرده که می تواند در آینده خودش سهم موثری ایفا کند.

براساس این گزارش، دکتر محمدرضا حق شناس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز، گفت: مدیران دانشگاه های علوم پزشکی از تشکیل شوراهای صنفی دانشجویی استقبال کرده و به انتقادات آنها به دید فرصت بنگرند.

حق شناس در ادامه بر لزوم استفاده از نظرات دانشجویان در امور مربوط به دانشگاه تاکید کرد و افزود: شورای صنفی فرصتی برای مسئولان و دانشجویان است تا در کنار یکدیگر مسائل دانشگاه را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: شوراهای صنفی صرفا به مسائل مربوط به خوابگاه و تغذیه محدود نمی شوند و مطالبه دانشجویان باید بیشتر به سمت آموزش و تحقیقات برود.

گفتنی است: این مراسم با رونمایی از دستگاه ابداعی تخته سلامت که توسط اداره تربیت بدنی وزارت بهداشت طراحی شده است، پایان یافت.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *