بازدید این صفحه: 724

برگزاری اولین کنگره بین المللی تولیدمثل با حضور هفت کشور جهان

تيتر

LIFE-GENDER

دبیر علمی اولین کنگره بین المللی تولیدمثل از برگزاری این کنگره با حضور سخنرانانی از هفت کشور آلمان، هلند، سوئیس، فرانسه، استرالیا، اسپانیا و انگلیس و با هدف ارایه آخرین دستاوردهای علمی تحقیقاتی در این زمینه خبر داد.

دکتر محمدرضا صادقی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری این کنگره اظهار کرد: از بین ۷۰۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنگره، ۵۰۰ مقاله پذیرفته شده که از این تعداد ۳۵۰ مقاله به صورت پوستر و بقیه به صورت سخنرانی ارایه می شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ کارگاه تخصصی در این کنگره برگزار می شود، ادامه داد: ۱۵ کارگاه به صورت عملی و در مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی برگزار می شود و به مباحثی مانند جنین، اسپرم و تخمک دام می پردازد و ۱۵ کارگاه دیگر در جنب کنگره با رویکرد بررسی مباحث اخلاقی برگزار می شود.

دکتر ابوالفضل شیرازی عضو هیات مدیره انجمن جنین شناسی و رییس پژوهشکده فناوری جنین نیز در این نسشت اظهار کرد: در ابتدا مباحث تولیدمثل در حوزه دام، فقط بر روی انجماد اسپرم و انتقال جنین معطوف بود اما بعد از آن به تدریج تلاش شد اقداماتی مانند IVF که بر روی انسان ها صورت می گرفت، بر روی دام ها نیز اجرا شود.

وی افزود: بر این اساس فریز جنین و اسپرم دام های اصیل گاو گوسفند در دستورکار قرار گرفت به گونه ای که درحال حاضر دیگر نیازی به وارد کردن این تولیدات از کشورهای دیگر نیستیم و می توان تولیدات داخلی را در اختیار دامپروران قرار دهیم.

دبیر اولین جشنواره برترین های حوزه تولیدمثل در مورد برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش تجلیل از پیشکسوتان و پژوهشگران برتر برگزار می شود.

شیرازی افزود: ۴ نفر از پیشکسوتان فعال در زمینه تولیدمثل و ۵ نفر از پژوهشگران برتر در زمینه ارایه مقاله برتر در حوزه تولیدمثل، پژوهشگر جوان ۳۰ و زیر ۳۰ سال، پژوهشگر برتر در حیطه تولیدمثل در سطح ملی و بین المللی و پایان نامه دانشجویی در حوزه تولیدمثل تقدیر می شوند.

وی ادامه داد: همچنین ۸ نفر در بخش سخنرانی کوتاه و ۵ نفر نیز در بخش پوستر برتر مورد قدردانی قرار می گیرند.

دکتر علی صادقی تبار دبیر اجرایی کنگره نیز اظهار کرد: بیش از ۶۰ شرکت در بخش نمایشگاه جانبی به منظور ارایه تکنیک ها و روش های جدید تولیدمثل و تجهیزات مورد نیاز این حوزه شرکت دارند.

وی افزود: همچنین ۱۵ شرکت از مراکز دانش بنیان و دانشگاهی و ۶۵ گروه دانشگاهی در این کنگره حضور خواهند داشت.

به گفته صادقی تبار، شرکت در این کنگره ۱۷ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان دارد.

اولین کنگره بین المللی تولیدمثل با حضور جمعی از متخصصان رشته های مربوطه از داخل و خارج از کشور از دوم تا چهاردم خردادماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه این کنگره جمعه اول خردادماه با حضور دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

منبع : ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *