بازدید این صفحه: 409

ایجاد سیستم های مبتنی بر مراقبت بهداشت اولیه و پوشش همگانی سلامت در مواجهه با چالش های سلامت ضروری است

اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت (2)

وزير بهداشت در هشتمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عدم تعهد:

  ایجاد سیستم های مبتنی بر مراقبت بهداشت اولیه و پوشش همگانی سلامت در مواجهه با چالش های سلامت ضروری است

 

وزیر بهداشت گفت: امنيت سلامت جهاني، به كيفيت سيستم هاي ملی سلامت عمومي در كشورها بستگي دارد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سیدحسن هاشمی در سخنرانی خود در هشتمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عدم تعهد ضمن بیان این مطلب با اشاره به مهم ترین چالش های حوزه سلامت در جهان از جمله شیوع ویروس ابولا گفت: سازمان جهاني بهداشت مي تواند، نقش مهمي در حمايت از كشورهاي عضو در براي پيشگيري، شناسایی و محدود كردن شيوع  این گونه بيماري ها در آينده و ايجاد سيستم هاي سلامت قوی به عهده داشته باشد.

دکتر هاشمی تصریح کرد: لازم است سرمايه گذاري هاي مورد نظر براي ايجاد سيستم هايي كه مبتني بر مراقبت بهداشت اوليه و پوشش همگاني سلامت بوده و قادر به پاسخگویی به چالشهاي مختلف و غير منتظره هستند، انجام شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در مواقعی که سيستم هاي سلامت قوي تر و آماده تر هستند  می توان از بسياري از چالش های سلامت عمومي، پيشگيري و يا آن ها را بهتر كنترل کرد و نقش همكاري بين المللي در مدیریت این گونه مسائل بدیهی و موثر است.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: ما نيازمند اقدامات دست جمعي براي بهبود (عملکرد) سازمان جهانی بهداشت جهت دستيابي به اهدافش در پرداختن به چالش هاي جهانی سلامت نظير؛ كاهش نابرابري ها، آمادگي در برابر بيماري هاي نوپديد و بازپديد و دستيابي به پوشش همگاني سلامت مي باشيم.

وزیر بهداشت با بیان این که عوامل مهمی در جهان بر سلامت عموم اثر گذاشته اند كه در این خصوص نیازمند اقدامات دست جمعي هستیم، یادآور شد: تغييرات آب و هوايي، ويروس هاي خطرناك جديد، وجود موانع در حوزه ريشه كني فلج اطفال، مقاومت ضد ميكروبي دارويي، توافقات تجاري و سرمايه گذاري های کلان در بخش های صنعتی مي توانند باعث مشكلاتي نظير عدم دسترسي مناسب به خدمات بهداشتي، آلودگي هوا، سرطان، بيماري هاي غيرواگير و فقر و نابرابري در دسترسي در ميان كشورهاي در حال توسعه شوند.

وزیر بهداشت با بیان این که کشورهای عدم تعهد می توانند نقش مهمي در تحقق عزم كشورهاي در حال توسعه براي ايجاد همكاري های جنوب ـ جنوب و فعال سازي منابع بيشتر براي اجراي برنامه هاي توسعه سلامت داشته باشند، خاطرنشان کرد: اجلاس وزراي بهداشت كشورهاي عدم تعهد، فرصت مناسبی را برای کشورهای در حال توسعه فراهم نموده است تا به بيان ديدگاه ها و نگراني های خود پیرامون چالش های پیش روی سلامت و ارائه راهکارهای لازم برای حل آن چالش ها بپردازند.

وزیر بهداشت در پایان اظهار امیدواری کرد که در راستای تعهد قوی و پایدار کشور های عدم تعهد، در ارتقاء همكاري های همسو و یکپارچه با یکدیگر براي مواجه با چالش هاي جهاني سلامت موفق باشیم.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *