بازدید این صفحه: 427

دبیران ۵۰۰ شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی مشکلات خود را با معاون وزیر بهداشت در میان گذاشتند

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي

در مراسم اختتامیه نشست دبیران شوراهای صنفی

  دبیران ۵۰۰ شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی مشکلات خود را با معاون وزیر بهداشت در میان گذاشتند

 

آیین اختتامیه همایش سراسری دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مجتمع خزرآباد ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، آیین اختتامیه نشست سراسری دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی خزرآباد ساری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر نبی مطلبی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر حسام‌الدین علامه مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، تنی چند از مدیران این وزارتخانه و بیش از ۵۰۰ تن از دبیران و مدیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مجتمع خزرآباد ساری برگزار شد، تعدادی از دبیران شوراهای صنفی به بیان مشکلات و دغدغه‌های صنفی و دانشجویی خود پرداختند .

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ، در خلال برگزاری همایش سراسری دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نمایندگان دبیران شوراهای صنفی به طرح مشکلات این شوراها پرداختند.

 

نگاه راهبردی وزارت بهداشت به شوراهای صنفی

در ادامه این مراسم دکتر فراهانی ضمن پاسخ دادن به برخی سوالات مطروحه از سوی دبیران شوراهای صنفی ، به بیان برخی از دلایل فعال کردن دوباره ی این شوراها پرداخت و گفت: مسئولان و مدیران وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تنها در صورتی موفق به ارائه مطلوب امکانات به دانشجویان خواهند شد که خود آنان در قالب تعاملات سازنده با مسئولان و دانشجویان مشارکت فعالی داشته باشند .

وی افزود: شوراهای صنفی، نهادی تزیینی نیست و هدف از احیاء این شوراها مشارکت فعال دانشجویان در بهبود وضع معیشتی ایشان است .

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به این که نگاه وزارت بهداشت به شوراهای صنفی، نگاه راهبردی است افزود : باید شرایطی فراهم شود که خوابگاه های دانشجویی دانشجو محور شود و هر خوابگاه می‌تواند یک شهردار دانشجو داشته باشد و تحت نظر شورای صنفی اداره شود .

 

تدوین سند خوابگاه مطلوب، نتیجه تلاش ۶ ماهه کارشناسان و بهره‌گیری از تجربه ۵۰ سال زندگی دانشجویی

دکتر فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم به تدوین سند خوابگاه مطلوب اشاره کرد و ادامه داد : این سند حاصل بیش از ۶ ماه تلاش کارشناسانی است که سابقه‌ای ۵۰ ساله در مدیریت و زندگی خوابگاهی دارند، ضمن آنکه از نظرات دانشجویان نیز در تدوین این سند کمک گرفته شده و به کوچک‌ترین جزئیات و مباحث زندگی دانشجویی توجه شده است .

 

کلنگ‌زنی ساخت ۲۰ خوابگاه جدید در سال جاری

این مقام ارشد وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنانش گفت : علی‌رغم اینکه برای سال جاری هیچ بودجه‌ای برای افزایش سرانه فضای خوابگاهی در اختیار نداشتیم ، اما با اخذ تسهیلات از منابع مورد نظر، ساخت ۲۰ خوابگاه استاندارد در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور در سال جاری آغاز خواهد شد .

موفقیت شوراها در گرو تخطی نکردن از اصول قوانین موضوعه

وی در پایان هدف از برگزاری این همایش را بالا بردن توانایی دبیران شوراها به منظور بازده بالای آنان دانست و خاطرنشان کرد : موفقیت شورای صنفی در گرو منحرف نشدن از اصول تعیین شده و مورد سواستفاده‌های سیاسی قرار نگرفتن و منفعل نشدن آنان است و آن چه که می‌تواند مشکلات معیشتی دانشجویان در حوزه مدیریت خوابگاهی را مرتفع کند، نگاه متفاوت و راهکارهای خلاقانه دبیران شوراها است.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *