بازدید این صفحه: 567

همکاری های جهانی در حوزه سلامت پیش نیاز اصلی دستیابی به توسعه پایدار است

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي

وزیر بهداشت در ژنو:

  همکاری های جهانی در حوزه سلامت پیش نیاز اصلی دستیابی به توسعه پایدار است

شصت و هشتمين مجمع عمومی سازمان جهاني بهداشت با حضور وزرای بهداشت کشور های عضو در مقر اروپايي سازمان ملل متحد در ژنو در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ وزیر بهداشت کشورمان که در مراسم افتتاحيه مجمع عمومي سازمان جهاني بهداشت به نمایندگی از وزرای بهداشت كشورهاي عدم تعهد (NAM) سخنراني می کرد، با تاکید بر تعهد و پایبندی كشورهاي عدم تعهد به اساسنامه سازمان جهاني بهداشت تصریح کرد: بهره مندي از بالاترين استانداردهاي سلامت، فارغ از نژاد، مذهب، عقايد سياسي و وضعيت اقتصادي و اجتماعي حق هر انسان است و سلامت مردم پایه و اساس صلح و امنيت می باشد.

دکتر هاشمی همكاري جهاني در حوزه سلامت را پيش نياز اصلی براي دست يابي به توسعه پايدار اجتماعي و اقتصادي عنوان و بر نقش مهم سازمان جهاني بهداشت در حوزه حاكميت و رهبری موضوعات سلامت عمومي تاکید کرد.

وزیر بهداشت به نمایندگی از كشورهاي عدم تعهد، ضمن ابراز نگراني از شيوع برخی اپيدمی ها، خصوصا” ويروس ابولا، از كشورهاي عضو و کلیه دست اندركاران حوزه سلامت درخواست کرد تا از هر گونه كمك به كشورهاي آلوده و مناطق پرخطر براي كنترل و خاتمه دادن به اين بيماري كوتاهي ننمايند.

دکتر هاشمی بر ضرورت همكاري های بين المللي  جهت ايجاد و تقويت سيستم هاي سلامت يكپارچه و قوي و نیز ظرفيت سازي براي آمادگي در مقابل بحران ها، دسترسي عادلانه و همگاني به خدمات بهداشتي با كيفيت در شرایط مورد نظر را مورد تاكيد قرار داد.

وزیر بهداشت در سخنرانی خود اعلام کرد: كشورهاي عدم تعهد، داشتن اقدامات هماهنگ و پاسخگويي مناسب در سطوح ملي، منطقه اي و جهاني براي پرداختن به چالش هاي فرا روی سلامت عمومی ناشی از بروز بيماري هاي غيرواگير را ضروري می دانند و نقش سازمان جهاني بهداشت را در پيگيري اجرای مصوبات اجلاس آن سازمان در سال ۲۰۱۴ در زمينه پیشگیری و کنترل بيماري هاي غيرواگير را بسیار مهم می دانند.

دكتر هاشمي افزود: كشورهاي عدم تعهد از كشورها مي خواهند كه در قبال سوء استفاده از حقوق مالكيت معنوي خصوصاً مواردي كه باعث محدوديت در چرخه تامین تولیدات پزشكي و انتقال تكنولوژي تولیدات سلامت مي گردد، اقدامات لازم را اتخاذ نمايند.

گفتنی است: هيات شرکت کننده از کشور جمهوری اسلامی ایران متشکل از جمعی از مسئولین ارشد بهداشتی کشور به رياست وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي در اين اجلاس شرکت کرده اند.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *