بازدید این صفحه: 327

توسعه و گسترش شبكه‌هاي بهداشتی باید با جديت پيگيري شود

وزير بهداشت در اجلاس معاونين بهداشت دانشگاه‌ها:

توسعه و گسترش شبكه‌هاي بهداشتی باید با جديت پيگيري شود

 

وزير بهداشت در اجلاس معاونين بهداشت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي گفت: يكي از اقدامات مهمي كه بايد با جديت پيگيري شود توسعه و گسترش شبكه هاي بهداشتي است.

به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب‌دا)؛ دكتر سيدحسن هاشمي در اجلاس معاونين بهداشت دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور ضمن بيان اين مطلب و قدرداني از تلاشهاي معاونين بهداشت در اجراي برنامه هاي اين معاونت، گفت:اميدواريم با تعريف جديدي كه براي پوشش خدمات بهداشت داشته ايم، برنامه توسعه گسترش شبكه ها با سرعت و دقت لازم به پيش برود.

وزير بهداشت با تاكيد بر ضرورت تربيت مراقبين سلامت خطاب به معاونين بهداشت دانشگاهها گفت: نظارت و سخت گيري بر عملكرد مراقبين سلامت در تكميل پرونده الكترونيك سلامت بسيار مهم است.

دكتر هاشمي با بيان اين كه معتقدم مغز وزارت بهداشت شبكه است، گفت: اگر در اين حوزه خوب برنامه ريزي كنيم در ساير بخش ها از جمله دارو و درمان نيز موفق عمل خواهيم كرد.

وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت دهان و دندان بر ضرورت استفاده بهينه از تجهيزات دندانپزشكي تاكيد كرد و گفت: در ارتقاي سلامت دهان و دندان كه يك برنامه ملي است، ضروری است از طرف معاونین بهداشتی همکاری های موثر صورت گیرد.

دكتر هاشمي با اشاره به ارائه خدمات بهداشتي در شبكه ها گفت: با انجام فشارخون، كنترل چربي و قند خون كه در حال حاضر در شبكه هاي بهداشتي در حال انجام است و گسترش اين خدمات در حاشيه شهرها بايد شاهد حركت موثري باشيم تا هزينه هاي درمانی و معلوليت هاي مردم كاهش يابد.

وي گفت: ارائه خدمات پيشگيرانه به نوعي كمك به درمان است و از هزينه ها پيشگيري مي‌كند.

دكتر هاشمي در مورد برنامه هاي حوزه بهداشت محيط نيز با تاكيد بر ضرورت نظارت‌ها بر حوزه بهداشت محيط گفت: مردم از اين كه مشاهده كنند مسولين به حوزه بهداشت محيط نظارت مي كنند و با متخلفان اين حوزه برخورد مي شود، اميدوار مي‌شوند.

وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود به بحث فن آوري اطلاعات و پرونده سلامت ايرانيان اشاره كرد و موضوع «فن آوري اطلاعات به اندازه طرح تحول سلامت مهم است چرا كه با اين كار اطلاعات ما از تعداد بيماران، نوع بیماريها، داروها و ديگر اطلاعات مهم در حوزه بهداشت و درمان تكميل مي‌شود و ما با داشتن اطلاعات كامل بهتر مي‌توانيم تصميم‌گيري نماييم.

وزير بهداشت همچنين بر ضرورت مديريت منابع و اعتبارات حوزه بهداشت در خود اين معاونت و نيز صرفه جويي در منابع تاكيد كرد و در پايان از زحمات معاونين بهداشت دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور در اجراي برنامه هاي اين معاونت قدرداني كرد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *