بازدید این صفحه: 370

ضرورت نگهداری گیاهان دارویی در انبارهای استاندارد

.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان برضرورت نگهداری گیاهان دارویی در انبارهای استاندارد و مکان های مناسب تاکید کرد.

دکتر قاسم اسدیان درحاشیه همایش ملی گیاهان دارویی داروهای گیاهی به خبرنگار علمی ایرنا افزود:باید بر نحوه جمع آوری،تولید، بسته بندی و نگهداری گیاهان دارویی نظارت دقیق انجام شود.

وی به اهمیت فراوان استاندارد سازی گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: متولیان باید همچنین نظارت وکنترل کامل بر میزان مصرف، زمان ماندگاری و نصب برچسب برروی گیاهان دارویی داشته باشند.

اسدیان برلزوم آشنایی عطاری ها به گیاهان دارویی تاکید و اظهار کرد: مراکز عرضه گیاهان دارویی باید از صلاحیت لازم برخوردار باشند تا مردم با اطمینان آنها را مصرف کنند.
.
بهره گیری مناسب از توان و ظرفیت محققان جوان
.
وی برلزوم بهره گیری مناسب از توان و ظرفیت محققان جوان تاکید کرد و گفت: جوانان سرمایه کشور هستند و مسوولان باید با حمایت و پشتیبانی مناسب زمینه ورود بیشتر آنان به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را فراهم کنند.

اسدیان بر لزوم انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی هدفمند تاکید کرد و افزود: مقدمات اجرای طرح های پژوهشی با حضور فعال و موثر محققان جوان باید مهیاتر شود.

وی سلامت مردم ، بهبود سطح زندگی آنان و ارتقا معیشت تولیدکنندگان را مهمترین اهداف کارهای پژوهشی اعلام کرد و افزود: با بهره گیری از ظرفیت گیاهان دارویی می توان سطح سلامت جامعه را ارتقاء داد.

منبع : ايرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *