بازدید این صفحه: 298

ارتقای سلامت محصولات غذایی با جدیت در حال انجام است

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:

  ارتقای سلامت محصولات غذایی با جدیت در حال انجام است

مدیر کل اداره غذا، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: برنامه های بسیار خوبی در سال گذشته برای ارتقای سلامت محصولات داشته ایم که امسال نیز با جدیت در حال پیگیری و انجام است که می توان به ارتقاء سلامت روغن ها، لبنیات و کاهش باقیمانده سموم اشاره کرد.

به گزارش وب دا؛ دکتر هدایت حسینی اظهار داشت: سرانه مصرف نمک از ۱۲ گرم باید به ۵ گرم برسد، همچنین چربی از ۵۰ گرم باید به ۳۵ برسد که برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام شده است .

دکتر حسینی افزود: در همین راستا کاهش نمک را در محصولاتی از جمله پنیر، سوسیس و کالباس، چیپس، نان های صنعتی و سنتی را خواهیم داشت، همچنین شکر نیز در نوشیدنی های میوه ای، یخی، نوشابه های گازدار و فرآورده های کاکائویی کاهش خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: کاهش چربی در دسرهای چرب، خامه، سس و غیره نیز از دیگر برنامه ها می باشد که در حال انجام می باشد.

مدیر کل اداره غذا، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در زمینه کاهش اسیدهای چرب ترانس و اشباع نیز درسال گذشته ضوابطی ابلاغ شد که میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراکی مصرف خانوار باید حداکثر ۲ درصد باشد و در صنعت و در مصرف شیرینی و شکلات نیز تا ۱۰ درصد طبق استانداردهای جهانی مجاز است که در سازمان غذا و دارو این رقم ۵ درصد تعیین و ابلاغ شده است.

دکتر حسینی ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین برنامه ها غنی سازی مواد غذایی می باشد که می توان به غنی سازی نمک با ید، غنی سازی آهن با اسید فولیک، و با توجه به کمبود ویتامین D غنی شدن برخی محصولات غذایی با این ویتامین نیز در حال انجام است که در این زمینه به دنبال غنی سازی لبنیات و نان هستیم.

وی گفت: ۴۵۰ واحد لبنی فعال، ۱۰۸ واحد تولید فرآورده های گوشتی و ۸۸ واحد تولید روغن در کشور در حال فعالیت هستند که نظارت ها بر این واحد ها با جدیت و بازرسی های دوره ای نیز به صورت منظم صورت می گیرد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *