بازدید این صفحه: 305

جهت گيري طرح تحول سلامت، مناطق محروم است

وزير بهداشت در آيين افتتاح بيماستان زهك:

  جهت گيري طرح تحول سلامت، مناطق محروم است(توانمندسازي كشورهاي همسايه در پيشگيري از ورود بيماريها به كشور موثر است)

 

 

وزير بهداشت گفت: جهت گيري طرح تحول سلامت مناطق محروم است و طي دو سه ماه آينده متخصصين بيشتری در منطقه سيستان توزيع خواهند شد.

به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب‌دا)؛ دكتر سيدحسن هاشمي با اشاره به وقايع و مشكلات دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامي، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگي گفت: در حال حاضر مديراني كه در دولت تدبير و اميد خدمت مي‌كنند عصاره سالهاي دفاع مقدس هستند و همگي تجربه دوران دفاع مقدس را داشته اند و تجارب مديريتي طولاني دارند.

وزير بهداشت با بيان اينكه در حال حاضر شاخص‌هاي بهداشتي درماني كشور، ارتقاي چشمگيري داشته است و قابل مقايسه با قبل از انقلاب نيست يادآور شد: البته براي رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم.

دكتر هاشمي تصریح کرد: در یک سال گذشته مشکل کمبود پزشک در شهرستانهای بالای ۲۰ هزار نفر رفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۳ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان از خدمات مامایی بهره مند شده اند.

وی درخصوص اظهارات هاشمي استاندار زابل مبني بر آمادگي زابل براي آموزش هاي بين‌المللي به دانشجويان كشورهاي همسايه به ويژه افغانستان گفت: اگر چنين اقدامي در زابل و جنوب استان صورت گيرد توانمندسازي كشورهاي همسايه منجر به ارتقاي شاخص هاي بهداشت و درمان كشورهاي همسايه خواهد شد و به طور غيرمستقيم مشكلات كشور نيز دراين خصوص كمتر خواهد شد.

وي تاكيد كرد: سرمايه گذاري براي پيشگيري از بيماريها در آن سوي مرزها به نفع مردم كشور ما نيز هست و از ورود بيماريها از مرزها به داخل كشور پيشگيري مي‌كند.

وزير بهداشت با اشاره به افتتاح بيمارستان ۸۲ تختي زهك گفت: كلنگ احداث اين بيمارستان در سال ۸۸ به زمين خورده است و دو سال گذشته با تسريع در احداث اين بيمارستان در حال حاضر شاهد بهره برداري از اين بيمارستان و ارائه خدمات به مردم اين منطقه هستيم.

دكتر هاشمي با اشاره به اجراي طرح تحول سلامت در كشور گفت: جهت‌گيري اين طرح مناطق محروم بوده است اما در حال حاضر خوشبختانه همه مردم كشور از خدمات اين طرح بهره‌مند شده‌اند.

وي همچنين تجهيز مراكز درماني كه مورد درخواست نماينده مردم اين استان بود را مورد اشاره قرار داد و گفت: با پي گيريهاي انجام شده دستگاههاي سونوگرافي نيز به شهرستان زابل رسيده است و به زودي راه اندازي خواهد شد.

بنابراين گزارش در پايان اين مراسم از طرف يكي از هنرمندان سيستاني، تابلوي نقاشي فولكوي مرد توتن سوار در درياچه زيباي هامون به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اهدا شد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *