بازدید این صفحه: 314

اظهار نظر بدون اطلاع کافی به جامعه آسیب می زند

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت عنوان کرد:

  اظهار نظر بدون اطلاع کافی به جامعه آسیب می زند( وزارت بهداشت مدافع حقوق مردم است)

 

مهندس طاهر موهبتی در گفتگو با وب دا اظهار داشت: به هر حال با برگزاری هر آزمونی عده ای پذیرفته شده و عده ای دیگر از رقابت باز می مانند و نتایج آزمون برایشان خوشایند نیست، اینکه افرادیکه موفق به پذیرش در آزمون نشده اند، به مراکز مختلف مراجعه کنند رویه ای نامناسب است که نباید به یک عادت بدل شود.

وی با اشاره به چگونگی برگزاری آزمون دستیاری سال ۹۴ گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته برای برگزاری این آزمون پیش بینی های امنیتی کم نظیری صورت گرفته و آزمون در صحت و سلامت کامل برگزار شده و هیچ پایه و اساس علمی برای بروز تخلف وجود نداشته است.

موهبتی ادامه داد: افرادیکه که بدون ادله منطقی و ارائه مستندات، ادعای تخلف را مطرح می کنند و عده ای که ناآگاهانه در این خصوص اظهار نظر می کنند قطعا ادعاهایشان براساس قانون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و وزارت بهداشت هر ادعای نادرستی را که به حوزه سلامت آسیب برساند، از طریق مراجع قضایی پی خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدگی به ابهامات و اعتراضات در کشور فرآیندهای مختلفی پیش بینی شده است، عنوان کرد: افرادی که بی توجه به شیوه های قانونی بررسی اعتراضات دست به تجمع می زنند و از تریبون های مختلف و رسانه ها بدون در دست داشتن ادله کافی مدعی تخلف می شوند، به نوعی می توان گفت نه تنها در پی احقاق حقوق خود نیستند بلکه با داد و قال تنها اذهان عمومی را تشویش می کنند.

وی یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی ساز و کار رسیدگی به اعتراضات در مورد موضوعات تخصصی دو وزارتخانه علوم و بهداشت را پیش بینی کرده است که در مواقع بروز مشکلات و اعتراض به آزمون ها و موارد مشابه، در چارچوب های علمی و تخصصی به اعتراضات رسیدگی کند.

مهندس موهبتی همچنین از افرادیکه معترضان به آنها مراجعه می کنند خواست در صورتیکه این افراد مراحل قانونی را طی نکرده اند و تنها مدعی بروز تخلف و مسائلی از این دست هستند، به این موضوع ورود نکرده و از اینکه این مسئله به یک رویه تبدیل شود پیشگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به افراد آموزش داد که قانونمدار باشند، گفت: هر جا مشکلی هم وجود دارد باید از مسیر اصلی خود و با بهره گیری از قانون برطرف شود.

موهبتی با برشمردن اهمیت حوزه سلامت، هر گونه اقدام خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی را موجب تهدید سلامت مردم خواند و گفت: سلامت با جان مردم در ارتباط است و از این رو تحت تاثیر هیجانات و فضای متشنج ساختگی قرار گرفتن، تنها به سلامت جامعه لطمه وارد می کند و نتیجه دیگری را به دنبال ندارد.

وی با بیان اینکه همه موکلفند برای صیانت از حقوق شهروندی به قانون رجوع کنند ، اطمینان خاطر داد که اگر در جایی تخلفی هم صورت بگیرد در چارچوب قانون قابل بررسی است و مسئولان امر قانون را رعایت می کنند.

مهندس موهبتی بر ممانعت از ورود افراد بی اطلاع به موضوعات مهم و اظهار نظر بدون داشتن اطلاعات کافی تاکید کرد و گفت: نباید بدون داشتن صلاحیت و آگاهی کافی در خصوص مسائل حساس اظهار نظر کرده و به مشکلات دامن زد.

وی وزارت بهداشت را مدافع حقوق مردم خواند و گفت: این حوزه به دور از جریان های سیاسی فرایند علمی و تخصصی خود را طی می کند و اجازه موج سواری به عده ای که به دنبال کسب منافع خود و مطالبات غیر حق هستند، را نمی دهد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *