بازدید این صفحه: 351

تعامل حوزه‌هاي سلامت و رسانه عامل افزايش سرمايه‌هاي اجتماعي

در بیانیه اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی عنوان شد:

  تعامل حوزه‌هاي سلامت و رسانه عامل افزايش سرمايه‌هاي اجتماعي( اهتمام روابط عمومی ها به اطلاع رسانی بسته های بهداشتی)

 

در پایان اجلاس دو  روزه رؤساي مراكز روابط عمومي دانشگاه‌ها، دانشكده‌هاي علوم پزشكي كشور و سازمان‌هاي تابعه، افراد حاضر بر ضرورت توجه به اطلاع رسانی و رصد چگونگی اجرای برنامه تحول سلامت تاکید کردند.

به گزارش وب دا؛ متن کامل این بیانیه به این شرح است:

 

با سلام و درود به روح ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و در آستانه سالگرد ارتحال معمار كبير انقلاب و اداي احترام به ارواح طيبه شهداي بزرگوار انقلاب اسلامي و با آرزوي سلامتي و طول عمر با عزت براي رهبر فرزانه انقلاب، در خجسته ايام شعبان المعظم، مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و دانشكده‌هاي علوم پزشكي كشور و سازمان‌هاي وابسته وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي،  عنايت مقام معظم رهبري در ابلاغ سياست‌هاي كلي سلامت و حسن تدبير رياست محترم جمهوري اسلامي و هيأت دولت و همت عالي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را در اجراي برنامه تحول سلامت پاس داشته، همراهي و مساعدت مجلس شوراي اسلامي و ائمه جمعه سراسر كشور، استانداران و مسئولين استاني را در اين مسير ارج ‌نهاده، و به عنوان رسولان فكر و پيام‌آوران آگاهي و مسئولان اصلي حوزه ارتباطات در نظام سلامت بر موارد زير تأكيد مي‌نمايند:

  • اطلاع‌‌رساني به موقع انعكاس اخبار سالم و واقعي، فرهنگ‌سازي مطلوب در جامعه و مستندسازي طرح تحول نظام سلامت به عنوان يك طرح مترقي در دسترسي عادلانه به خدمات سلامت كه مورد عنايت مقام معظم رهبري، دولت، مجلس شوراي اسلامي و اركان حاكميتي جمهوري اسلامي است از رسالت‌ها و ماموريت‌هاي روابط عمومي دانشگاه‌ها/ دانشكده‌هاي علوم پزشكي كشور محسوب مي‌شود.

 

  • با عنایت به اصل تقدم اقدامات پیشگیرانه، جلوگیری از معلولیت ها و تبعات ناشی از وقوع بیماری ها بر سلامت آحاد جامعه و هزینه اثربخشی خدمات بهداشتی نسبت به سایر خدمات، روابط عمومی ها بر امر تبلیغ و اشاعه نظام ارائه خدمات بهداشتی و بسته های اختصاصی آن اهتمام ویژه خواهند داشت و این موضوع را سرلوحه فعالیت خویش قلمداد می نمایند.
  • روابط عمومي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در سال ۹۴ با بهره‌گيري از روش‌هاي بهينه مديريتي، با تدوين برنامه عملياتي مناسب و با استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي رسانه‌اي و تريبون‌هاي عمومي و همكاري حوزه‌هاي مختلف نظام سلامت توسعه و استمرار اطلاع‌رساني طرح تحول سلامت را مورد توجه ويژه قرار خواهند داد و به عنوان خط اول (برخورد)، دفاعي از دستاوردها و مبلغان نظام سلامت از هيچگونه تلاشي در اين زمينه فروگذار نمي‌نمايند.
  • روابط عمومي دانشگاه‌ها و دانشكده‌هاي علوم پزشكي كشور با تعامل با تمامي آحاد جامعه، فرهيختگان و افراد صاحب نظر، كارشناسان و ذي‌نفعان و رسانه‌ها، چالش‌هاي طرح تحول سلامت را ديده‌باني و رصد نموده و سياستگذاران و تصميم‌گيران اجراي طرح را از وقايع مرتبط و تأثيرگذار در اين حوزه مطلع مي‌نمايند.
  • بيان هوشمندانه وزير محترم بهداشت؛ درمان و آموزش پزشكي در اين اجلاس مبني بر اينكه اختصاص اعتبارات لازم در حوزه روابط عمومي نه تنها هزينه نيست كه سرمايه‌گذاري است، پشتوانه مهمي براي ارتقاء جايگاه روابط عمومي حوزه سلامت تلقي مي‌شود و انتظار مي‌رود  اين نگاه درحوزه‌هاي مرتبط مورد توجه قرار گيرد.
  • با عنايت به رسالت‌هاي جديد دانشگاه‌هاي علوم پزشكي حسب مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايستي ساختار تشكيلاتي روابط عمومي متناسب با وظايف و انتظارات درون سازماني و برون سازماني ارتقاء يابد از اين رو فوريت در تشكيل كارگروه بازنگري ساختار تشكيلاتي روابط عمومي حسب دستور معاونت توسعه مديريت و منابع وزارت متبوع در اين مسير راهگشا خواهد بود.
  • بنا به تأكيد وزير محترم مبني بر اينكه رمز موفقيت مديران هوشمند در توجه به حوزه فعاليت روابط عمومي است. انتظار مي‌رود مفاد ابلاغيه مورخ ۶/۵/۱۳۹۳ وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به طور كامل اجرا گردد.
  • با ابراز خرسندي از افزايش رضايتمندي عمومي مردم به خصوص اقشار آسيب‌پذير از برنامه تحول سلامت استمرار طرح را منوط به اطلاع‌رساني گسترده و هدفمند، ارتباطات مستمر آگاهانه رسانه‌اي ، پايش و افكار سنجي مداوم و تقويت ارتباطات مردمي و سازماني، ارتقاي سطح سواد سلامت جامعه دانسته و ضمن تاكيد بر استفاده از ابزارهاي نوين ارتباطي به تخصيص بودجه و تأمين اعتبارات لازم در اين زمينه تاكيد مي‌شود.
  • ضمن تقدير از تلاش‌هاي رسانه‌اي مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني ستاد مركزي در اطلاع‌رساني مناسبت‌هاي مرتبط، استمرار و توسعه اين اقدامات را از طريق تدوين شيوه‌نامه و حمايت‌هاي لازم ضروري دانسته و بر بهره‌‌مندي عادلانه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي از اين فرصت‌ها تأكيد مي‌شود.
  • توجه واقع‌گرايانه به كانال‌هاي غير رسمي اطلاع‌رساني و شيوه‌هاي نوين ارتباطي چون شبكه‌هاي اجتماعي و موبايلي و اذعان به ظرفيت‌هاي آنها اين گونه رسانه‌ را فرصتي مغتنم در ارتقاي فرهنگ سلامت جامعه و ارتقاي رسالت روابط عمومي دانسته بر نظام‌مند نمودن فعاليت‌ها در اين عرصه تأكيد مي‌شود.
  • ضمن تقدير و تشكر از همراهي اصحاب رسانه با حوزه سلامت، تعامل حوزه‌هاي سلامت و رسانه را عاملي مهم در افزايش سرمايه‌هاي اجتماعي و داشتن جامعه‌اي سالم به عنوان محور توسعه پايدار مي‌دانيم از اين رو در راستاي استمرار و توسعه و تقويت اين تعامل گام‌هاي اساسي‌تري برداشته خواهد شد.
  • تلاش مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني را در برگزاري اجلاس اخير در اين سطح ارج نهاده و برگزاري نشست‌هاي كيفي و كاربردي فصلي، جهت توانمندسازي مديران وكارشناسان روابط عمومي با تاكيد بر ارائه دوره‌هاي آموزشي و تخصصي مورد انتظار است.

بازگشت 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *