بازدید این صفحه: 874

داروی گنادوتروپین Gonadotropins

داروی گنادوتروپین Gonadotropins در سه دسته موجود هستند:

۱ داروی گنادوتروپین یائسگی انسان (HMG) مخلوطی از ترکیب LH و FSH است. نام‌های تجاری این دارو Pergonal, Repronex, Menogon است.

۲- داروی اوروفولیتروپین یا FSH؛ تنها از ماده FSH (ادرار زنان یائسه) تهیه می‌شود و به نام‌های تجاری Fertinex, Follistim, Gonal F, Puregon موجود است.

۳- داروی گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) که در نام‌های تجاری Pregnyl, Novarel, Profasi, Ovidrel موجود است.

آیا شما باید گنادوتروپین استفاده کنید؟

اگر بدن شما به داروهای دیگر باروری مانند کلومفین، پاسخ نداده یا اگر شما دچارسندرم تخمدان پلی کیستیک یا نقص فاز لوتئال هستید یا اگر بدون دلیل پزشکی باردار نمی‌شوید، همچنین اگر قصد باردار شدن با روش (IVF) را دارید؛ ممکن است پزشک برای شما گنادوتروپین را تجویز کند، این دارو به تولید تخمک می‌کند. این دارو به طور مستقیم بر عملکرد تخمدان‌ها تاثیر می‌گذارد.
برای مردانی که عدم تعادل هورمونی ( که منشاء آن در غدد هیپوفیز یا هیپوتالاموس باشد) مربوط به کم بودن یا کیفیت پایین یا جهش اسپرم را دارند، دارویگنادوتروپین می‌تواند کمک کننده باشد.

درمان چگونه اتفاق می‌افتد؟

داروی گنادوتروپین یائسگی انسان (HMG) شامل هورمون‌های تحریک کننده فولیکول (FSH) و هورمون جسم زرد (LH) است، در حالی که اوروفولیتروپین Urofollitropin، تنها دارای FSH هستند. این دارو به صورت ترزیقی است و به طور معمول پس از تزریق بعد از ۳۲ تا ۳۶ ساعت بدن شروع به تخمک گذاری می‌کند؛ در حالی‌که به صورت طبیعی بدن زنان یک بار در ماه تخمک گذاری می‌کند.
بعد از تزریق اولین آمپول، داروی گنادوتروپین جفتی انسان (HCG) تزریق می‌شود تا تخمدان شما بتواند تخمک بالغی را در لوله‌های فالوپ آزاد کند. اگر در این زمان یک اسپرم سالم در رحم شما باشد، شانس بارداری‌تان افزایش می‌یابد.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *