بازدید این صفحه: 383

هزینه ایجاد هر تخت بیمارستانی حداقل ۴۵۰ میلیون تومان است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

  هزینه ایجاد هر تخت بیمارستانی حداقل ۴۵۰ میلیون تومان است

 

وزیر بهداشت در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گفت: در انتخاب های جدید برای تاسیس بیمارستان در شهرها به مکان یابی و دسترسی آسان به بیمارستان ها توجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و در جمع خبرنگاران هزینه هر تخت بیمارستانی را حداقل ۴۵۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: برای ساخت و تجهیز ۳۹ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که درخواست همکاری و کمک بخش خصوصی و خیرین جهت بهره برداری از این تخت ها را داریم.

وزیر بهداشت در ادامه، ضمن اشاره به مشکل ایجاد شده در خصوص تایید مدارک پزشکان ایرانی در امریکا، گفت: وزیر امور خارجه کشورمان طی مذاکراتی با وزیر امور خارجه امریکا توانست در کمترین زمان این مشکل را حل کند.

وی تعداد پزشکان ایرانی مقیم امریکا که مشکل تاییدیه مدارک را داشتند کمتر از ۲۰۰ نفر بیان کرد و افزود: البته تعداد افرادی که در آزمون maching شرکت می کنند، بیشتر است که معاونت آموزشی درصدد است تا با برگزاری این آزمون در کشورمان دیگر نیازی به سفر به کشورهای دیگر جهت شرکت در آزمون نباشد.

دکتر هاشمی همچنین در خصوص دقت در مکان یابی برای ساخت بیمارستان ها، گفت: بررسی های لازم جهت مکان یابی ساخت بیمارستان ها در گذشته انجام شده است اما متاسفانه گاهی اوقات به طمع تهیه زمین بزرگتر و کم هزینه تر برای تاسیس بیمارستان، فاصله زیادی بین شهر و بیمارستان ایجاد می شود.

به گفته وزیر بهداشت، در انتخاب های جدید برای تاسیس بیمارستان در شهرها به مکان یابی و دسترسی آسان به بیمارستان ها توجه شده است.

دکتر هاشمی در ادامه، در خصوص سوالی مبنی بر این که نظارت بر تعرفه های پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است یا نظام پزشکی، افزود: همکاری های نظام پزشکی با وزارت بهداشت بسیار خوب بوده است و در این زمینه هر کدام مسئولیت و وظیفه قانونی خود را انجام می دهیم.

وزیر بهداشت همچنین، بر توسعه و پیشرفت خدمات طب سنتی در کشور تاکید کرد و گفت: لازم است خدمات طب سنتی با کیفیت بهتری در کلینیک های طب سنتی توسط افراد تحصیلکرده در رشته طب سنتی ارائه شود.

به گفته وزیر بهداشت، ‌اعتبارات لازم جهت توسعه طب سنتی در نظر گرفته شده است که ظرف هفته های آینده توزیع می شود.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *