بازدید این صفحه: 901

اهمیت ورزش شنا در دوران بارداری

اهمیت ورزش شنا در دوران بارداری

یک متخصص زنان و زایمان اظهارداشت : در این ورزش هیچ فشار و کشش اضافی به بدن تحمیل نمی‌شود و همچنین اهمیت آن در بارداری افزایش می‌یابد.
 حسینی متخصص زنان و زایمان  با اشاره به موضوع شنا کردن در دوران بارداری اظهار کرد: شنا یکی از مهمترین ورزش‌های اصلی است که اهمیت آن در دوران بارداری بیشتر می‌شود. زیبایی این ورزش در این است که هیچ فشار و کشش اضافی به بدن تحمیل نمی‌کند و از بدن در برابر وزن محافظت می‌کند.
وی افزود: در ۳ ماهه اول بارداری اگر انرژی لازم را دارید، می‌توانید روزانه به مدت ۳۰ دقیقه شنا کنید. شنای صبح گاهی مادران باردار را با احساس تهوع صبح گاهی مقاوم کرده و او را برای بقیه روز شاد و پرانرژی‌تر می‌کند.
این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: در ۳ ماهه دوم بارداری با رشد جنین و افزایش سن بارداری نیازی به کم کردن مدت شنا نیست و به تغییر برنامه شنا هم نیازی نیست.در ۳ ماهه سوم بارداری آب از مفاصل و تاندون‌ها  درهنگام ورزش حمایت می‌کند و از صدمات احتمالی نیز پیش‌گیری می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در هنگام شنا کردن بهتر است هر ۲۰ دقیقه ۲۳۵ میلی لیتر آب به بدن برسد. توصیه می‌شود در ۳ ماهه دوم بارداری تا ۳ ماه سوم از مایوهای مخصوص بارداری استفاده شود. پس از انجام تمرینات شنا بهتر است چند دقیقه ای را صرف روش‌های آرام سازی کنید.

——————

سلامانه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *