بازدید این صفحه: 434

پیامدهای جبران ناپذیر خشونت سلاح بر سلامت روانی کودکان در آمریکا

بسیاری از کودکان در ایالات متحده – به عنوان قربانی یا شاهد – در معرض خشونت های مرتبط با سلاح هستند و این باعث افزایش مشکلات روحی و روانی در آن ها می شود.

با استفاده از داده های سال ۲۰۱۱ از یک پژوهش ملی کودکان و والدین، محققان تخمین زده اند که از ۳۳ کودک در ایالات متحده یک نفر در حوادثی که در آن ها سلاح های کشنده مانند اسلحه و چاقو استفاده شده، مورد تعرض واقع شدهاند.

قرار گرفتن در معرض سلاح های کشنده باعث می شود که این کودکان یا خودشان از اسلحه استفاده کنند و یا با افرادی که سلاح حمل می کنند معاشرت نمایند. مطالعات نشان می دهند که این کودکان به احتمال زیاد از عواقب روانی طولانی مدت رنج خواهند برد.

کیمبرلی میچل، محقق این مطالعه و استاد روانشناسی مرکز تحقیقات جنایات علیه کودکان در دانشگاه نیوهمپشایر می گوید: قرار گرفتن در معرض خشونت های مربوط به سلاح با علائم خطرناک تروما همراه است و حتی از قرار گرفتن در معرض انواع دیگر خشونت ها نیز، خطرناک تر است که باعث بروز افسردگی ، اضطراب و پرخاشگری در بین نوجوانان می شود.

این مطالعه که در ۸ ژوئن سال ۲۰۱۵ در مجله کودکان منتشر شده است به بررسی بیش از ۴۱۰۰ کودک ۲ تا ۱۷ ساله که در یک نظرسنجی تلفنی شرکت کرده بودند،پرداخته است (برای افرادی که کوچکتر از ۱۰ سال بودند، پدر و مادر یا پرستار به پرسش ها پاسخ داده است).

بر اساس پاسخ های شرکت کنندگان، محققان تخمین زدند که بیش از ۱۷.۵ میلیون کودک در ایالات متحده خشونت مربوط به سلاح هایی مانند تفنگ، چاقو، سنگ و چوب را تجربه کرده اند. اما محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض سلاح های کشنده خطرناک ترین و شدیدترین پیامدها را در بر دارد.
علاوه بر این، به گفته محققان، مشاهده حادثه ای که در آن از یک سلاح کشنده استفاده شده است پیامدهایی بسیار شدید به همراه دارد و شاهدان خشونت دچار اختلالات روانی جبران ناپذیر می شوند.

گزارش های مربوط به قربانیان خشونت های مرتبط با سلاح نشان می دهد که میزان قربانی شدن کودکانی که با باندهای خشونت طلب در ارتباط هستند بیش از دو برابر است.

موارد فوق اشاره به اهمیت اتخاذ رویکرد بهداشت عمومی برای این مشکل دارد .

منبع : مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *