بازدید این صفحه: 593

برخورداری ۳۰۰ هزار قالیباف از خدمات بهداشت قالیبافی

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص خبر داد:

  برخورداری ۳۰۰ هزار قالیباف از خدمات بهداشت قالیبافی( پوشش ۸۰ درصدی بهداشت ۸۵ هزار کارگاه قالیبافی)

 

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط وکار از برخورداری ۳۰۰ هزار قالیباف از از خدمات برنامه بهداشت قالیبافی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛دکتر رضا عزتیان در حاشیه کارگاه بهداشت قالیبافی گفت: برنامه بهداشت قالیبافان از سال ۱۳۷۴ به منظور ارتقای سطح سلامتی قالیبافان در برابر عوامل زیان آور این حرفه، توسط مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت پایه گذاری شد.

وی افزود: این برنامه در کنار اهداف خاص خود بستری برای تقویت فعالیت های برون بخشی و جلب مشارکت سازمان های مسئول در امر قالیبافی همچون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز ملی فرش محسوب می شود.

پوشش ۸۰ درصدی بهداشت ۸۵ هزار کارگاه قالیبافی

وی ادامه داد: در حال حاضر قریب به ۸۰ درصد کارگاه های قالیبافی روستایی تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

وی برنامه بهداشت قالیبافی را شامل فعالیت هایی نظیر تشکیل پرونده های بهداشتی برای قالیبافان و کارگاه های قالیبافی، انجام معاینات پزشکی قالیبافان، بهسازی کارگاه و تجهیزات قالیبافی اعلام کرد.

عزتیان گفت: بر اساس آمار سال ۹۳ بالغ بر ۸۵ هزار کارگاه قالیبافی در کشور وجود دارند که قریب به ۳۰۰ هزار قالیباف شاغل در آنها از خدمات برنامه بهداشت قالیبافی برخوردار هستند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد طی سلسله نشست های سراسری کارشناسان بهداشت قالیبافان در برنامه عملیاتی ۹۴ ، به نحوی که در بستر تحول در سلامت جهشی را در کیفیت و کمیت پوشش قالیبافان شاهد باشیم، تحولاتی صورت گیرد.

به گفته رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط و کار در کارگاه بهداشت قالیبافی ۳۰ نفر از کارشناسان بهداشت قالیبافی به همراه نمایندگان کمیته امداد، بهزیستی و مرکز ملی فرش ایران حضور داشتند.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *