بازدید این صفحه: 517

توجه به تربیت نیروی انسانی براساس نیازهای بومی کشور ضروری است

معاون آموزشی:

  توجه به تربیت نیروی انسانی براساس نیازهای بومی کشور ضروری است

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توجه به تربیت نیروی انسانی براساس نیازهای بومی کشور بر لزوم آگاه سازی داوطلبان کنکور سراسری از نیازهای کشور در حوزه علوم پزشکی و معرفی رشته های این حوزه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر باقر لاریجانی در چهارمين جلسه شورای مدیران معاونت آموزشي ضمن بیان این مطلب گفت: دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از طریق برگزاری سمینارهای ویژه داوطلبان کنکور سراسری ضمن معرفی رشته های علوم پزشکی به ایشان و ترسیم آینده شغلی این رشته ها نسبت به جذب هدفمند دانشجو باتوجه به نیازهای قطب ها اقدام نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از برنامه های حوزه آموزش بازبینی کوریکولوم آموزشی کلیه رشته های علوم پزشکی کشور با توجه به پیشرفت آموزش پزشکی در سطح دنیا است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توسعه بین الملل آموزش پزشکی گفت: تدابیری اتخاذ شده تا در راستای گسترش تربیت دانشجویان خارجی در کشور، دانشگاههای متولی این امر در سطح بین الملل معرفی شده و در برنامه های اعتباربخشی بین المللی وارد شوند.

دکتر باقر لاریجانی از توسعه ارتباطات مجازی معاونت آموزشی با دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: با تشکیل شورای IT معاونت آموزشی و استفاده از تجربیات اساتید مجرب در این زمینه طی چند ماه آینده زمینه های توسعه ارتباط مجازی با مراجعین، دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های ذیربط فراهم می شود.

همچنین در این جلسه به برنامه آمایش سرزمینی و ظرفیت های ایجاد شده در کشور اشاره شد و معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: به زودی دبیرخانه اجرایی سازی سند آمایش سرزمینی در معاونت آموزشی تشکیل شده و کلیه برنامه های مرتبط این معاونت باتوجه به سند مذکور بازسازماندهی خواهد شد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *