بازدید این صفحه: 552

بايد ها و نباید های بارداری:

مواجهه زنان باردار با جملات اینو بخور، اونو نخور. این کارو بکن. اون کارو نکن

بايد ها و نباید های بارداری:

+ به طور منظم ويزيت شويد. مراقبت های بارداری در سلامت شما ونوزادتان و شناسایی و رفع مشکلات احتمالی بسیار تاثیر گذار می باشد.

+ استفاده ازقرص فولیک اسید در تمام طول بارداری خود ادامه دهید. تمامی زنان باردار باید ۰.۴ تا ۰٫۸ میلی گرم فولیک اسید روزانه مصرف نمايند. استفاده کافی فولیک اسید، ریسک بعضی از مشکلات مادرزادی را کاهش می دهد. استفاده از یک ویتامین می تواند به شما اطمینان دهد که مقدار کافی مصرف می كنيد.

+ انواع غذاهای سالم  و متنوع را مصرف كنيد. شامل میوه جات، سبزیجات، غذاهای سرشار از کلسیم، گوشت بدون چربی و انواع غذاهای دریایی پخته شده.

مصرف روزانه تمامی مواد معدنی مورد نیاز، مانند آهن. مصرف آهن کافی، از بروز کم خونی که باعث تولید نوزادان زودرس می شود، جلوگیری می کند.

+ مایعات اضافی مصرف کنید، بویژه آب.

+ تحرک داشته باشید، مگر اینکه دکترتان غیر از این را تجويز كند. فعالیت فیزیکی هم برای شما و هم برای بچه خوب است.

+ همواره وزن خود را اندازه گیری کرده و در محدوده نرمال حفظ كنيد.

+همواره دستان خود را بشویید، بویژه پس از تماس با گوشت خام و رفتن دستشویی.

+ به مقدار کافی بخوابید. هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید. استراحت به سمت چپ بدنتان، به جریان خون رسانی به شما و بچه کمک می نمايد.

+ مسائل پزشکی خود را بصورت دقیق مراقبت کنید. مثلا اگر دیابت دارید مقدار قند خونتان را کنترل کنید، اگر فشار خون بالا دارید، آنرا دقیق مونیتور کنید.

+ قبل از قطع هر دارویی که استفاده می کنید و یا می خواهید استفاده کنید، حتما با دکترتان مشورت کنید. تمامی داروها حتی داروهای گیاهی ممکن است به کودک شما آسیب برسانند.

واکسن آنفولانزا بزنید. زنان باردار اگر به آنفولانزا دچار شوند بسیار شدید بیمار می شوند تا حدی که شاید نیاز به مراقبت در بیمارستان پیدا کنند. درباره واکسن آنفولانزا از دکتر خود سوال بپرسید.

در هنگام سوار شدن به ماشین، همواره از کمربند ایمنی استفاده کنید. نحوه بستن کمربند برای زنان باردار را بیاموزید.

+در کلاس بارداری و زایمان شرکت کنید.

نبایدهای بارداری :

+ دخانیات مصرف نکنید. ترک کردن بسیار دشوار،اما ممكن است.

سیگار کشیدن در طول بارداری، باعث انتقال نیکوتین و مواد سرطان زا به کودک شما می شود. سیگار کشیدن، همچنین باعث می شود که مواد مغذی به کودکان نرسد و همچنین خطر سقط جنین، زایمان زودرس و مرگ کودک را افزایش می دهد.

+ از قرار گرفتن در معرض ذرات سمی و شیمیایی، مانند تمیزکننده ها، جیوه و حشره کش ها و رنگ خودداری کنید.

+ خودتان و کودکتان را از مسمومیت های غذایی محافظت کنید، چرا که می تواند باعث مشکلات سلامتی جدی و حتی مرگ بشوند. غذای پاک و تمیز و پخته شده بخورید و بصورت مناسب نگهداری کنید.

الکل مصرف نکنید. هیچ مقدار امن شناخته شده برای الکل که زنان باردار بتوانند مصرف کنند وجود ندارد. هم مصرف الکل بصورت روزانه و هم مصرف مقدار زیاد الکل بصورت به یکباره، هر دو در طول بارداری به کودک آسیب می رسانند.

داروهای غیر قانونی مصرف نکنید. اگر مواد مصرف می کنید حتما دکترتان را در جریان بگذارید. ماریجوانا، کوکائین، هروئین، آمفتامین، ال اس دی برای شما و کودکتان بسیار خطرناک هستند.

+اگر در خانه حیوانی نگهداری می کنید، جای خواب آن ها را تمیز یا تعویض نکنید. این کار می تواند شما در معرض خطر ابتلا به عفونت انگلی قرار دهد، عفونتی که می تواند برای جنین بسیار مضر باشد.

+اره ماهی، شاه ماهی و کوسه که حاوی مقادیر زیاد جیوه می باشند نخورید.

از تماس با جوندگان و ادرار، فضولات و ذرات محل زندگی آنها جلوگیری کنید. اینها شامل حیوانات خانگی مانند همسترها و خوکچه هندی نیز می شود. این حیوانات می توانند ناقل ویروسی باشند که می تواند بسیار خطرناک و حتی مرگ آور برای کودک به دنیا نیامده شما باشد.

+ حمام بسیار گرم نگیرید و یا سونای گرم استفاده نکنید. دماهای بالا، می تواند برای جنین خطرناک باشد، و یا شما را دچار ضعف نمايد.

+ از محصولات بهداشتی زنانه معطر استفاده نکنید. زنان باردار باید از استفاده اسپری های معطر، نوار بهداشتی و حمام حباب پرهیز نمايند. این محصولات ممکن است باعث بروز حساسیت و تحریک در ناحیه واژینال شده، و خطر عفونت ادراری را افزایش دهد.

از شستن واژن با آب و مواد دیگر خودداری کنید. این کار می تواند باعث حساسیت و تحریک واژن شده، و هوا را به کانال تولد رانده و ریسک عفونت را افزایش دهد.

+ در معرض اشعه ايكس قرار نگيريد. اگر شما مجبورید کار دندان پزشکی انجام دهید و یا تست های دیگر، به دندان پزشک خود بگویید که شما باردار هستید، تا آنها تا آنجا که می توانند مراقب باشند.

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *