بازدید این صفحه: 541

صورت حساب هاي بيمارستاني در بخش خصوصی ظرف يك ماه پرداخت می شود

رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد:

  صورت حساب هاي بيمارستاني در بخش خصوصی ظرف يك ماه پرداخت می شود

 

رئیس کل بیمه مرکزی از پرداخت صورت حساب های بیمارستانی در بخش خصوصی ظرف یک ماه خبر داد و گفت: تعرفه های کتاب ارزش نسبی خدمات نیز در قراردادها رعایت می شود.

به گزارش ” وب دا”، در جلسه هم انديشي مديران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و صنعت بيمه كشور با محور تعامل بين شركت هاي بيمه و بيمارستانها به ميزباني بيمه مرکزی، دکتر محمدابراهيم امين؛ رئيس كل بيمه مركزي اظهار داشت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت که رضایت مردم و مسئولان نظام را به دنبال داشته است، شركت هاي بيمه بازرگاني با توجه به همه تعهداتي كه به ذينفعان خودشان دارند حداكثر همراهي و هم فكري را در مسیر اجرای این برنامه خواهند داشت.

وی افزود: بيمه مركزي مقام ناظر در صنعت بيمه است و انتظار می رود شركت هاي بيمه تعاملاتشان را بر اساس سياست هاي كلان دولت پيش ببرند و همزمان با اجرای برنامه تحول نظارم سلامت در دولت تدبير و اميد ،نمی توان مشکلات پیش روی این برنامه در خصوص بیمه ها را که وزیر بهداشت نیز به آن اشاره کردند، نادیده گرفت.

دکتر امین یادآور شد: توقعات و انتظارات متقابلی نیز وجود دارد كه به عنوان شركت هاي خصوصي و بازرگاني، الزامات و ملاحظاتي كه بر كار ما حاكم است و پاسخگويي كه به سهامداران  بايد داشت، می بایستی لحاظ شود.

وی تاکید کرد: در این راستا مشکلات موجود ان قدر پیچیده نیست كه منجر به چنين برداشت هايي شود كه با تقابل  و يا عدم همراهي تعبير شود.

دکتر امین بیان کرد: شركت هاي بيمه مشكل نقدينگي در اين سطح ندارند كه ما بخواهيم بانك وسط بيايد، پول بپردازد و بعد اعتبار بدهد.

وی خواهان حساسیت بیشتر مديران عامل در اين حوزه شد و گفت: باید در این خصوص با رعايت قوانين و مقررات رسيدگي هاي لازم را انجام دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: 

بايد در نظر بگيريم كه اقتصاد بخش خصوصي و بيمارستان هاي خصوصي به خاطر مطالباتي كه از شركت هاي بيمه دارند متزلزل نشوند و به ورشكستگي دچار نشوند.

وی یادآور شد: در این جلسه به این جمع بندی رسیدیم که   صورت حساب هاي بيمارستاني در بخش خصوصی رسيدگي و ظرف يك ماه پرداخت شود و تعرفه هاي كتاب ارزش نسبي خدمات در قراردادها رعايت شود.

 دکتر امین ادامه داد: همچنین مقرر شد شيوه نامه استاندارد نيز ظرف يك ماه توسط سنديكاي بيمه گران تدوين شود و به بيمه مركزي و وزير بهداشت ارسال شود.

 رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: وزارت بهداشت باید به عنوان يك نهاد حاكميتي بيمارستان هاي خصوصي را به پذيرش تبادل الكترونيكي مكلف كند و به هردليلي، از اين اقدام كه شركت هاي بيمه خواهان آن هستند  ممانعت نكنند.

وی با بیان اينكه شركت هاي بيمه چقدر حق بيمه ثالث صادر كرده اند و سهم وزارت بهداشت چقدر است، گفت: این مسئله را بيمه مركزي تعيين مي كند و اگر شركت بيمه اي احيانا از پرداخت بدهي هايي كه بيمه مركزي رسما آنرا تاييد كرده است استنكاف كند، از طريق سازمان مالياتي و اختياراتي كه دارند اقدام كنند. البته شركت بيمه اي هم نداشتيم كه بدهي داشته باشند مگر يك يا دو شركت كه مشكلات مالي خاصي داشتند.

دکتر امین گفت: در اين مورد هم بيمه مركزي رقم بدهي همه شركت هاي بيمه را محاسبه كرده و به وزیر محترم اعلام خواهد كرد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *