بازدید این صفحه: 466

شناگاه های ساحلی باید مجهز به امکانات بهداشتی باشند

رییس اداره آب و فاضلاب وزارت بهداشت:

  شناگاه های ساحلی باید مجهز به امکانات بهداشتی باشند(مردم فقط از این شناگاه ها استفاده کنند)

 

 رییس اداره آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار از مردم خواست در سواحل از شناگاه هایی استفاده کنند که مجهز به امکانات بهداشتی باشند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ مهندس غلامرضا شقاقی گفت: با توجه به شروع فصل گرما بسياري از مردم به منظور شنا به شهرهاي ساحلي مراجعه مي کنند.

وی افزود: آلودگي آب اين شناگاه ها و بهداشت محیط نامطلوب آنها باعث می شود که سلامتی استفاده کنندگان مورد تهدید قرار گیرد.

رییس اداره آب و فاضلاب وزارت بهداشت: طبق دستورالعمل ابلاغ شده به دانشگاه های واقع در نواحی ساحلی تمام شناگاه های ساحلی باید مجهز به امکانات بهداشتی مثل دسترسی به آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، دوش آب و دارای بهداشت محیط مناسب باشند.

لزوم برخورداری شناگاه ها از امکانات بهداشتی

وی ادامه داد: کیفیت آب شناگاه و برخورداری از امکانات بهداشتی مانند دسترسی به آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی، دوش و بهداشت محیط مناسب جزو الزمات این شناگاه ها هستند.

وی بیان داشت: به جهت نظارت كافي در اين امكان عمومي، چك ليست و دستور عمل بازرسي بهداشتي از شناگاه هاي ساحلي و طرح سالم سازي دريا با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تدوين و تهيه در خردادماه سالجاري به دانشگاه هاي علوم پزشكي واقع در نواحي ساحلي كشور جهت اجرا و نظارت بر شناگاه های ساحلی ابلاغ شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست وزارت بهداشت، وزارت کشور نیز به استانداری های استان های مورد نظر دستور همکاری و رعایت مسائل بهداشت محیط در شناگاه ها را صادر کرد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *