بازدید این صفحه: 465

یکی از ظرفیت های مهم طب سنتی این است که ریشه در فرهنگ و اعتقادات مردم دارد

معاون طب سنتی وزارت بهداشت مطرح کرد:

  یکی از ظرفیت های مهم طب سنتی این است که ریشه در فرهنگ و اعتقادات مردم دارد

 

آیین کلنگ زنی سلامتکده و دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز و با حضور معاون طب سنتی وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرماندار قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ معاون وزیر بهداشت در این مراسم ضمن تشکر از نیات خیر خواهانه آقای کریمی ثابت اظهار داشت: این سلامتکده و دانشکده اولین دانشکده طب سنتی است که توسط خیر در کشور ساخته می شود و امیدوارم این سلامتکده که با نیات انسان دوستانه خیر محترم ساخته می شود بتواند قدم های استواری را در تدوین علم طب سنتی در جامعه بر دارد.

دکتر خدا دوست تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت متعلق به تمام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و یکی از شاخص ترین طرح های ملی پس از انقلاب به شمار می آید و تا حد زیادی توانسته رضایت مردم عزیز کشورمان را بر آورده سازد ، البته هنوز با وضعيت مطلوب فاصله زیادی داریم و بایستی با تلاش و کوشش به سمت عدالت در سلامت پیش برویم.

معاون وزیر در قسمت دیگری از سخنان خود به ۱۷ هزار عنوان کتاب در باب طب سنتی اشاره کرد و گفت: رویکرد استفاده از طب سنتی یک رویکرد جهانی است که در برنامه های سازمان بهداشت جهانی نیز گنجانده شده است و تلفیق آن با طب رایج در دنیا می توان در سلامت جامعه نقش بسزا تری را ایفا کرد.

دکتر خدا دوست افزود: یکی از ظرفیت های مهم طب سنتی این است که ریشه در فرهنگ و اعتقادات مردم ما دارد و هر چیزی را که ریشه در باور مردم داشته باشد ،بهتر و راحت تر می توان فرهنگ سازی کرد و بنده امیدوارم بتوانیم استفاده از طب سنتی را در کنار طب نوین بین آحاد جامعه فرهنگ سازی کنیم که البته در شهرهایی که دارای پشتوانه فرهنگی قوی هستند مانند شهر مقدس قم این کار بسیار آسان تر می باشد.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت : طب سنتی بایستی به صورت آکادمیک اداره شود و وارد شبکه آموزشی وزارت بهداشت شود ، زیرا هم دارای قابلیت های بسیار زیادی است و از این طریق می توان از پتانسیل آن کمال استفاده را برد و هم اینکه با این کار جلوی سوء استفاده برخی افراد که می خواهند از اعتقادات مردم به نفع خود استفاده کنند گرفته می شود.

در پایان این مراسم با اهدای لوح از حاج محمد کریمی ثابت تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: سلامتکده و دانشکده طب سنتی در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع و در هفت طبقه طی دوسال ساخته می شود و خیر محترم تمامی هزینه ها اعم از تامین زمین، هزینه های احداث و تجهیز دانشکده را بر عهده گرفته است.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *