بازدید این صفحه: 1143

سرشماري جمعيت شهري مشهد از اول مرداد آغاز مي شود

راستاي اجراي برنامه تحول در حوزه بهداشت؛

  سرشماري جمعيت شهري مشهد از اول مرداد آغاز مي شود

 

 معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد از آغاز سرشماري جمعيت شهري مشهد، در راستاي اجراي برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت خبر داد.

به گزارش وب دا، دکتر حميد رضا بهرامي با اشاره به اينکه با اجراي موفق برنامه تحول نظام سلامت و ارائه خدمات فعال به جمعيت حاشيه شهر مشهد، وزير بهداشت دستور ارائه اين خدمات را به تمامي جمعيت شهر مشهد صادر کرده است خاطر نشان کرد: در اين راستا در نخستين گام، سرشماري جمعيت شهري مشهد از اول مرداد ماه و به مدت دو ماه اجرا مي شود.

وي خاطر نشان کرد: در اين طرح ماموران سرشماري با مراجعه خانه به خانه، اطلاعات اجتماعي و بعد خانوار، سن، تحصيلات، پايه بيمه و ديگر موارد مورد نياز را ثبت و براي پيگيري کارتهايي را به خانوارها ارائه مي کنند که در زمان اعلام شده به مراکز بهداشتي درماني مراجعه کنند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد افزود: در حال حاضر مراجعه شهروندان به مراکز بهداشتي درماني به صورت فعال نبوده و تنها براي اقداماتي همچون واکسيناسيون به اين مراکز مراجعه مي کنند و اين امر موجب مي شود که بسياري از بيماريهاي غير واگير در زمان مناسب تشخيص داده نشود.

دکتر بهرامي با اشاره به اينکه در حال حاضر بيماري هاي غير واگير همچون ديابت، فشار خون، چاقي، مشکلات روحي و رواني و بيماري هاي قلبي و عروقي يک معضل بهداشتي در جامعه به شمار مي رود خاطر نشان کرد: پس از سرشماري و انجام اقدامات اوليه،ارائه خدمات بهداشتي به صورت فعال و در راستاي پيشگيري و يا کنترل بيماري هاي غير واگير به شهروندان ارائه مي شود.

گفتني است: برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت از ارديبهشت ماه امسال در مناطق حاشيه شهر مشهد و با زير پوشش قرار گرفتن يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر به اجرا در آمد.

در اجراي اين طرح ۵۳ مرکز و ۱۱۶ پايگاه سلامت در حاشيه شهر مشهد در قالب واگذاري و خريد خدمات از بخش خصوصي راه اندازي و به ساکنان اين مناطق خدمات فعال ارائه داده مي شود.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *