بازدید این صفحه: 562

واردات روغن پالم ۷۵۰ هزار تن در سال بود که به ۴۳۰ هزار تن کاهش یافته است

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو:

  واردات روغن پالم ۷۵۰ هزار تن در سال بود که به ۴۳۰ هزار تن کاهش یافته است و كنترل واردات ادامه دارد

 

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در شهرستان فسا بیان داشت: با توجه به شعار امسال سازمان جهاني بهداشت، وزارت بهداشت از اين فرصت استفاده كرده و يكي از اولويت های اصلی خود را بحث سلامت و ايمني غذا معرفي كرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر رسول دیناروند با تاکید بر تلاش در همه عرصه ها افزود: نظارت ها و نمونه برداری ها در سطح عرضه براي رستوران ها و مراكزي كه غذا طبخ و عرضه مي كنند بيشتر مي شود و آزمايشگاه هاي ما براي اينكه بتوانند نتایج آزمايش ها را سريع تر اعلام كنند، تقویت می شوند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در حوزه سازمان غذا و دارو كه نظارت ها گسترده تر است كارهاي بزرگي در یکی دو سال اخير از حيث كاهش مخاطرات غذايي انجام داديم كه در سال جاري هم ادامه مي يابد.

دکتردیناروند ادامه داد: براي كاهش اسيدهاي چرب اشباع و ترانس در كشور که مستقيماً با بيماري هاي قلبي و عروقي مرتبط هستند، روغن پالم ميزان اسيد چرب اشباع بيشتری از ساير روغن ها را داراست و واردات روغن پالم ۷۵۰ هزار تن در سال بود که به ۴۳۰ هزار تن رسيده است و كنترل واردات ادامه دارد .

رییس سازمان غذا و دارو افزود: امسال بيشتر در خصوص كاهش مصرف نمك و شكر در فرآوردهاي غذايي به خصوص شکر و آب ميوه ها متمركز مي شويم .

وی بیان داشت : امسال يك برنامه بزرگ براي تقويت زير ساختهاي آزمايشگاهي براي كنترل تخلفات غذایی داريم. ما نياز به تجهيزات داريم و دانشگاه هاي ما باید به دستگاه هايي مجهز شوند كه بتوانند با سرعت و دقت بالايي آلاينده ها را شناسايي كنند.

ساختمان معاونت غذاو داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با حضور معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو، نماینده مردم شهرستان در مجلس، امام جمعه، فرماندار ویژه شهرستان، شورای شهر، هیات رییسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و مسوولین ادارات شهرستان فسا به بهره برداری رسید.

گفتنی است: ساختمان و آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا در سه طبقه با زیربنای ۱۹۱۲ مترمربع و محوطه ۲۸۵۰ مترمربع با هزینه ۲۵۰۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *