بازدید این صفحه: 269

گوشي هاي هوشمند تهديدي براي بيماران قلبي

مطالعات نشان می دهد گوشی های هوشمند یا اسمارت فون ها برای افرادی که بیماری های قلبی دارند خطرناک است.

براساس نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که از دستگاه های قلبی مانند ضربان‌ساز (پیس میکر) یا  دفیبریلاتور استفاده می کنند باید مراقب خطرات احتمالی گوشی های هوشمند باشند و نزدیکی زیاد به این گوشی ها می تواند منجر به اختلال در عملکرد شده و شوک ایجاد کند.

به گفته دکتر کارستن لنرز نویسنده این مطالعه که در مرکز قلب آلمان در مونیخ آلمان مشغول به کار است، «ضربان ساز ممکن است تداخل الکترومغناطیسی گوشی های هوشمند را اشتباهاً به عنوان یک سیگنال قلبی تشخیص دهد و باعث توقف موقت آنها شود. »

وی معتقد است که این امر منجر به ایجاد وقفه در ریتم قلبی بیمار وابسته به ضربان ساز شده و باعث ایست قلبی در وی می شود.

با توجه به مطالعات قبلی، حدود ۲.۹ میلیون نفر در ایالات متحده بین سال های ۱۹۹۳ و ۲۰۰۹ از ضربان ساز دائمی استفاده کرده اند. با این حال، ضربان سازها تنها دستگاهی نیستند که توسط گوشی های هوشمند تحت تاثیر قرار می گیرند.این گوشی ها همچنین می توانند بر دفیبریلاتور ها اثر بگذارند.

دفیبریلاتور که بیشتر به نام الکتروشوک شناخته می‌شود، دستگاهی است که آریتمی های بطنی را خاتمه  می‌دهد. دفیبریلاتور، دستگاهی است که شوک الکتریکی را به عضله قلب می‌رساند.آریتمی اختلال ضربان قلب و یا ریتم قلب است. این بدان معنی است که ضربان قلب شما سرعت بیش از حد دارد، یا  بیش از حد به آرامی میزند، و یا یک الگوی نامنظم دارد.

منبع : مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *