بازدید این صفحه: 321

تجمع اعتراض آميز جمعي از پرستاران در چالوس

جمعي از پرستاران بيمارستان آيت‌الله طالقاني چالوس  با تجمع مقابل درب اورژانس اين بيمارستان به اجراي ناعادلانه طرح پرداخت مبتني بر عملکرد و همچنين عدم اجراي قانون تعرفه گذاري بعد از گذشت هشت سال، اعتراض کردند.

اين پرستاران خواهان بررسي کارشناسي طرح پرداخت مبتني بر عملکرد و اجراي عدالت در اين زمينه شدند.
مدت زيادي است که پرستاران به عدم اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات اعتراض داشتند اما مورد توجه جدي مسئولان جهت رسيدگي به اين اعتراضاتي که با روش قانوني و بسيار محترمانه مطرح مي شد، قرار نگرفت.
اواخر سال گذشته وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي طي مصاحبه اي با خبرنگاران عنوان کرده بود کارانه گروه هاي پزشکي از جمله پرستاران، متناسب با وقت و کارآيي آنها پرداخت مي شود و به عدالت نزديک است.
اما آنچه که امروز به عنوان کارانه به حساب پرستاران واريز شده است به نسبت آنچه که به حساب ديگر پرسنل بيمارستان واريز شده، اختلاف فاحشي دارد.
با کمي دقت درنحوه توزيع کارانه بر اساس طرح مبتني برعملکرد در بيمارستانهاي کشور کاملا واضح است که کارانه برخي پرسنل نسبت به قبل تغييري نداشته يا تغيير اندکي داشته است، عده ديگري کمي بيشتر شده است ـ در حدود يک‌ونيم برابر ـ ، عده ديگري که بيشتر از مسئولان مانند سرپرستار و سوپروايزر هستند تا دو يا سه برابر و برخي مانند رئيس امور مالي و مدير داخلي بيمارستان ، تا ۱۰ و ۲۰برابر قبل، افزايش کارانه داشته اند؛ آيا اين عدالت است؟ آيا اين پرداخت‌ها مبتني بر عملکرد است؟
طي روزهاي گذشته و امروز پرستاران بيمارستانهاي مختلف در سراسر کشور و استان مازندران با تجمع اعتراض آميز خود بيان داشتند تعرفه ‌هاي پيراپزشکي، پرستاري و پزشکان بايد به صورت متوازن و براساس سختي کار افزايش يابد.
گرچه مسئولان بيمارستان چالوس به نحوي سعي در آرامسازي اين ماجرا داشتند و خواستار برگشت پرستاران به بخش هاي بيمارستان شدند و قول انتقال اين اعتراض به مسئولان بالادست دادند و آن را به عنوان حقوق واقعي پرستاران قبول داشتند، اما نبايد از نظر دور داشت که اين مسئله همچون مشکلات فرهنگيان، ريشه اي عميق در بين جامعه بهداشت و درمان دارد و لزوم رسيدگي به آن در جهت رفع مشکلات قشر زحمتکش پرستار و ايجاد انگيزه در بين آنان احساس مي شود و ضروري است.
اميدواريم وزارت بهداشت و درمان با بازنگري بر اين طرح و رفع نواقص آن و همچنين جلوگيري از محاسبه سليقگي آن توسط مسئولان بيمارستان ها در راستاي توزيع عادلانه کارانه پرستاران اقدام کند.
گفتني است مبناي شکل گيري طرح افزايش کارانه پرسنل براساس عملکرد برگرفته از بند ? قانون ارتقاي بهره وري نيروهاي باليني نظام سلامت است.
اگر طرح پرداخت مبتني بر عملکرد آن هم بعد از قرار گرفتن ??? خدمت پرستاري در کتاب ارزش هاي نسبي، صحيح اجرا شود، تعرفه هاي پرستاري را در بالين، سامان مي بخشد.

منبع : سلامت نيوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *