بازدید این صفحه: 1948

ارائه خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي در قالب طرح تحول نظام سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

  ارائه خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي در قالب طرح تحول نظام سلامت

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آماده​سازي فضاي فيزيكي در سطح شهرها مي​تواند زمينه ارائه خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي را براي مردم فراهم كند.

به گزارش وب دا؛ دكتر اسماعيل ايدني در ادامه بازدید های میدانی خود از واحدهای تحت پوشش این دانشگاه ، ضمن بازدید از حوزه تحت پوشش مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار داشت: طرح تحول سلامت داراي دو بعد درمان و بهداشت بوده و ارايه خدمات دندانپزشكي در حوزه بهداشت طرح تحول قرار دارد که رويكرد آن پيشگيرانه بوده و در اين حوزه ، به كودكان و كساني كه در معرض آسيب​هاي دهان و دندان هستند، خدمات ارائه می شود.

دکتر ایدنی با بیان این که طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت دهان و دندان، طرح جامعي است ، گفت : برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشكي اهواز در این خصوص توسعه كلينيك های ويژه دانشگاه است. در حال حاضر در بيمارستان سينا يك مركز مجهز دندانپزشكي آماده بهره​برداري بوده و علاوه بر آن كلينيك ويژه دیگری خدمات دندانپزشكي به شهروندان ارائه مي​دهد.

وی تصریح کرد: همچنين بناست زمينه​اي فراهم شود تا كلينيك دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي اهواز در نوبت عصر، به عنوان يك كلينيك ويژه خدمات دندانپزشكي ارائه دهد.

ریيس دانشگاه علوم پزشكي جندي​شاپور اهواز درباره چگونگي كاهش پرداخت از جيب مردم در حوزه بهداشت دهان و دندان، گفت: در اين حوزه از نظر نيروي انساني متخصص کمبودی وجود ندارد و آماده​سازي فضاي فيزيكي در سطح شهر مي​تواند زمينه ارائه خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي را براي مردم فراهم كند.

دکتر ايدني گفت: كلينيك​هاي دندانپزشكي دانشگاه فعال هستند اما لازم است اطلاع​رساني مناسب در خصوص فعاليت اين كلينيك​ها در جامعه صورت گيرد تا مراجعه مردم به مراكز دانشگاهي افزايش یابد.

وي درباره ماندگاري طرح تحول نظام سلامت نيز عنوان كرد: طرح تحول نظام سلامت داراي رديف​هاي دائمي است و ردیف های بودجه آن مشخص و پایدار است که جایی برای نگرانی نیست.

ریيس دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: برخلاف تصور خيلي از مردم، طرح تحول نظام سلامت هزينه​بر نبوده است. در حقيقت اين طرح، تاكيد مجدد بر تكاليف و وظايف ذاتي بيمارستان​ها و بیمه ها است.

وی گفت: اكنون ميزان پرداخت از جيب مردم در بيمارستان دولتي دانشگاه به ۶ درصد كاهش يافته است.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *