بازدید این صفحه: 248

فراهم سازی محیطی مناسب برای کودکان

فراهم سازی محیطی مناسب برای کودکان

مواردی که در نگه داری کودک باید رعایت شود

اتاق نیشیمن:

کودکان از سه ماهگی می توانند به اشیاء دسترسی پیدا کنند و در نتیجه می توانند شیئی را بردارند و به دهان ببرند و هنگام فرو بردن ممکن است موجب خفگی و حتی مرگ آنان گردد.

اگر شیشه شیرخواری پر از شیر یا آب میوه را به دهان کودک بگذارید و به دنبال کاری بروید، ممکن است مقداری از آن وارد ریه ی کودک شود و موجب خفگی او گردد.

داخل ساختمان:

داخل ساختمان هیچ گاه سیگار نکشید. هنگامی که سیگار می کشید، کودک را در بغل نگیرید، زیرا ممکن است کودک سیگار را بگیرد و دست خود را بسوزاند. هر داروئی را دور از دسترس کودک نگه دارید. اشیائی مانند کبریت، سکه و حتی مواد خوردنی مانند آجیل را دور از دسترس کودک قرار دهید، زیرا ممکن است به دهان ببرد و وارد ریه ی او شود. وسایل الکتریکی مانند اتو، مخصوصا موقع استفاده از آنها باید دور از دسترس کودک باشد. گلدان های خانگی را باید دور از دسترس کودکان قرار دهید و هیچ گاه برای تقویت گیاهان از کودهای انسانی استفاده ننمایید. اگر در داخل ساختمان پله هایی وجود دارد، جلوی پله ها نرده ای نصب کنید و در آن را قفل کنید.

حیاط و باغچه  منزل:

هنگامی که کودک در حیاط بازی می کند، او را کاملا زیر نظر بگیرید و اجازه ندهید در محلی از باغچه که سم زده اید یا خاشاک داده اید، بازی کند.

ماشین:

کودکان خردسال را در خودرو همیشه روی صندلی مخصوص کودکان بنشانید. کودک را هیچ گاه تنها داخل خودروی کاملا در بسته نگذارید. موقعی که می خواهید در خودرو را ببندید، مواظب دست کودک باشید، زیرا بارها انگشتان کودکان لای در خودروها آسیب دیده است.

منبع: جواد فیض، من و کودک من، انتشارات امیر کبیر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *