بازدید این صفحه: 333

ایدز در کمین کودکان کار

ایدز در کمین کودکان کار

کلینیک ایدز سایت مریض خونه :  رئیس مرکز تحقیقات ایدز بیشترین راه ابتلا به ایدز میان کودکان کار و خیابانی را از طریق تجاوز دانست.

مینو محرز گفت: براساس مطالعه‌ای که در گذشته انجام شده بیشترین میزان شیوع ایدز در کودکان کار و خیابان بین سنین ۱۰ تا ۱۸ سال است.

وی با استناد به مطالعه‌ای که پیش از این در زمینه ابتلا به ایدز روی یکهزار کودک کار در تهران انجام شده، ادامه داد: از میان یکهزار کودک مورد مطالعه ۵ – ۴ درصدشان اچ.آی.وی مثبت بودند.

محرز با بیان این‌که بیشترین راه ابتلا در بین این کودکان تجاوز جنسی هم بین دختران و هم بین پسران بوده است، اظهار کرد: اعتیاد نیز یکی از راه‌های انتقال بین این گروه کودکان در سنین بالاتر است.

محرز با تاکید بر لزوم انجام مطالعه جدید در این زمینه یادآور شد: در تحقیق گذشته میزان شیوع را پیدا کردیم. تعدادی از جمعیت مورد مطالعه افغان و تعدادی ایرانی بودند و به چند قسمت تقسیم می‌شدند. به عنوان مثال یک گروه به دلیل اعتیاد پدر و مادر به کارهایی مثل گل‌فروشی در خیابان می‌پرداختند.

محرز در مورد پیشگیری از ابتلا به ایدز در میان کودکان کار و خیابانی با بیان این‌که ابتدا باید ارگان و سازمان مسئول در این زمینه مشخص شود، بیان کرد: در مرحله بعد باید این کودکان را شناسایی و وضع آنها را ساماندهی کرد تا به این ترتیب بتوان از روند افزایشی ابتلا به ایدز میان کودکان کار و خیابانی جلوگیری کرد.

—————–——–
ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *