بازدید این صفحه: 855
بیمارستان-درمانگاه-رادیولوژی-داروخانه-کلینیک-bimarestan-hospital-(www.marizkhone.com)

رشد صعودی ایدز در ایران و خاورمیانه

رشد صعودی ایدز در ایران و خاورمیانه

کلینیک ایدز سایت مریض خونه : رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت، اکنون ایدز در ایران و منطقه خاورمیانه رشد صعودی دارد.

«مینو محرز» افزود: متاسفانه شیوع ایدز در ایران از طریق تماس جنسی رو به افزایش بوده و در افراد زیر ۳۰ سال و در مردان بیشتر دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایدز در زنان نیز در حال افزایش است و اگر در این خصوص فکر اساسی نشود، تعداد نوزادانی که با ایدز متولد می شوند هر روز بیشتر خواهد شد.
رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران، نداشتن آگاهی کافی مردم از ایدز، شیوع و راه های پیشگیری آن را از بزرگترین معضلات جامعه ایران دانست و گفت: مردم ایران و بویژه نوجوانان از ایدز اطلاعات کافی ندارند و به جد می گویم رسانه ها و آموزش و پرورش نقش عمده ای در آگاه کردن مردم می توانند داشته باشند.
محرز افزود: متاسفانه به دلیل قبح مساله در مدارس و رسانه های کشور شفاف سازی صورت نمی گیرد و مهارت زندگی به نوجوانان و جوانان در اینکه به اعتیاد و بی بندوباری نه بگویند آموزش داده نمی شود تا کمتر دچار آسیب های زندگی شوند.
وی با اشاره به فعالیت های مرکز تحقیقات ایدز گفت: این مرکز از نقشی محوری در ایران و منطقه جهت بالا بردن و پیشبرد سطح آگاهی در زمینه ایدز برخوردار است و با همکاری دیگر مراکز تحقیقاتی و با کمک پژوهش، آموزش و توسعه برنامه های الگویی، هدف هایی را چون افزایش طول عمر افراد مبتلا، جلوگیری از انتقال «اچ آی وی» و بالا بردن سلامت افرادی که با ایدز زندگی می کنند دنبال می کند.

————–
(ایرنا)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *