بازدید این صفحه: 1653

بازدید بچه های تیم ملی از سازمان خیریه محک

بازدید بچه های تیم ملی از سازمان خیریه محک

گروهی از بازیکنان فوتبال ایران و تیم ملی با حضور در سازمان محک با کودکان این سازمان دیدار کردند.

جواد نکونام، فریدون زندی، کریم انصاری‌فرد، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده و کاظم برجلو بازیکنان فوتبال ایران روز شنبه ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۴ باارزش‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران و شاید هم جهان را امضا کردند.

طرف دوم این قرارداد کودکان مبتلابه سرطان محک به وند. این نخستین باری نبود که نکونام، زندی و برجلو برای دیدار با کودکان مبتلابه سرطان در محک حاضر می‌شدند. همین دو ماه پیش بود که زندی برای دیدار با کودکان به محک آمده بود. نکونام هم‌بارها به محک آمده و کاپیتان تیم کودکان در جام نوع‌دوستی بود. به گفته نکونام دیدار روز شنبه ۲۰ تیر به پیشنهاد پژمان منتظری شکل گرفت.

جواد نکونام-قرارداد جواد نکونام با سازمان محک-دیدار نکونام از محک-محک-خبر بازدید نکونام از محک-3

محک

در این قرارداد پهلوانان فوتبال ایران عضو خانواده بزرگ محک شدند و بسته به کودکان مبتلابه سرطان پایبند شدند که آنان را هرگز فراموش نکرده و پیوند دوستی‌شان را همیشگی کنند. پهلوانان فوتبال قول دادند تا برای بازی و شاد کردن کودکان هر ۳ ماه یک‌بار به دیدارشان بیایند و دیگر دوستانشان را نیز با محک آشنا کرده و ایشان را به بازدید از این سازمان تشویق کرده و به خانواده بزرگ محک پیوند دهند.

این قرارداد در حضور بنیان‌گذار و سرپرست محک، جمعی از گزارشگران و کودکان محک و خانواده‌های ایشان در ۴ بند به امضا رسید. درون‌مایه این قرارداد تماماً بر پایه عشق به همنوع و مهرورزی است و بی‌گمان ارزشمندترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران و شاید هم جهان است.

نکونام: امیدوارم حس دوستی میان اعضای تیم ملی سبب گسترش کمک به کودکان مبتلا به سرطان باشد

سرپرست سازمان نیکوکاری محک افزون‌بر خوشامدگویی به اعضای تیم ملی فوتبال از آمادگی‌شان در کنار فرزندان محک قدردانی کرد و گفت: «حضور ورزشکاران در محک نشانه این است که مسئولیت اجتماعی در میان افراد سرشناس نیز بسیار مورد اهمیت است. در محک ما کوشش می‌کنیم در فضای بیمارستان حال و هوای کودکی را برای کودکان مبتلا به سرطان همواره زنده نگه‌داریم و حضور ورزشکاران و افراد دوست‌داشتنی ما را در ساختن روزهایی شاد برای فرزندان کوچکمان در محک یاری می‌دهد و مایه بالا رفتن روحیه امید و مبارزه در مسیر درمان می‌شود. بسیار خرسندیم که با حضور فوتبالیست‌های بزرگمان شور و شوقی پر از عشق و دوستی را در بخش‌های بستری بیمارستان محک شاهد هستیم و قراردادی که ریشه در عشق و انسان‌دوستی دارد را زیر این سقف امضا کردیم.»

سعیده قدس بنیانگذار محک در جمع اعضای تیم ملی حضور یافت و افزون‌بر قدردانی از حضور جوانان ورزشکار ایران‌زمین گفت: «دیدن شما ورزشکاران و افسانه‌های ملی به ما این آرامش و استواری را می‌دهد که عشق روزافزونی در میان جوانان ما درباره دامنه خیریه در حال شکل‌گیری است که این عشق برای آباد کردن این مرز و بوم به بار خواهد نشست.»

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی در نشست خبری در حاشیه این قرارداد انسان دوستانه گفت: «همه کوشش تیم ملی فوتبال ایران برای دلشاد کردن هم‌میهنان است. امیدواریم بتوانیم با کوششمان لبخند خوشنودی را بر لبان مردم عزیزمان بیاوریم. از اینکه در محک هستیم بسیار خرسندیم و امیدواریم این دیدارها بتواند درزمینهٔ افزایش امید به زندگی در کودکان و پیشبرد فرهنگ نوع‌دوستی کارآمد باشد. امیدوارم حس دوستی میان اعضای تیم ملی سبب گسترش کمک به کودکان مبتلا به سرطان باشد.»

جواد نکونام-قرارداد جواد نکونام با سازمان محک-دیدار نکونام از محک-محک-خبر بازدید نکونام از محک-2

مسابقات فوتبال دستی میان پهلوانان کوچک مبارزه با سرطان و پهلوانان ملی فوتبال

از بامداد که خبر آمدن فوتبالیست‌های تیم ملی به بخش‌ها رسیده بود کودکان سر از پا نمی‌شناختند و بی‌صبرانه چشم‌به‌راه آمدن تیم ملی بودند. با ورود اعضای تیم ملی، کودکان که جامه ورزشی بر تن داشتن به استقبال آن‌ها آمدند. اعضای تیم ملی به بخش‌های گوناگون بستری و همچنین اقامتگاه محک رفتند و با کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان دیداری از ته دل داشتند. پس از آن مسابقه فوتبال دستی میان پهلوانان کوچک مبارزه با سرطان و پهلوانان ملی فوتبال برگزار شد. در این مسابقه سرشار از جوش‌وخروش پدر و مادرها کودکان خود را تشویق می‌کردند. امیر فرزند ۱۲ ساله محک از خوشحالی اینکه در کنار اعضای تیم ملی بازی می‌کند چند بار حواسش پرت شد و گل خورد خندید و گفت: «من هیچ‌گاه به این آسانی گل نمی‌خورم امروز این‌طوری شدم.» سارا با همه وجودش بالا و پایین می‌پرید. ابوالفضل کودک ۳ ساله محک در آغوش هاشم بیگ زاده شیرین‌زبانی می‌کرد و معصومه فرزند ۱۱ ساله محک به فریدون زندی گفت:‌«عمو موهات چه اندازه قشنگه موها تو به من می‌دی؟»

منبع:ایسنا
فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *