بازدید این صفحه: 493

ارائه تسهیلات بانکی دولت به خیرین برای احداث بیمارستان در کشور

وزیر بهداشت در جمع خیرین حوزه سلامت؛

  ارائه تسهیلات بانکی دولت به خیرین برای احداث بیمارستان در کشور

 

دکتر هاشمی با اشاره به مصوبات اخیر دولت در جهت حمایت از حضور خیرین در حوزه سلامت اظهار داشت: یکی از مهم ترین مصوبات این بود که در خصوص احداث بیمارستان، دولت سود تسهیلات بانکی را تقبل و پرداخت خواهد کرد تا از این راه با مشارکت خیرین بتوان پروژهای نیمه تمام متعدد گذشته را تکمیل و مورد بهره برداری قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در مراسم خیرین سلامت کشور ، ضمن بیان آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: بی شک برنامه های خیرین هدفی جز محبت و خدمت به دیگران ندارد و از این رو مجموعه وزارت بهداشت از خیرین محترم در  جهت مشارکت در ارتقای سلامت جامعه استقبال می کند.

وزیر بهداشت گفت: گرفتاری های بی شمار دولت و رییس جمهور در هیأت وزیران که هر لحظه آن دشوار و تنش آفرین است را از نزدیک مشاهده می کنیم بنابراین لازم است تا در این ایام مبارک برای سلامتی، صبر و توفیق رییس جمهور و دوستانی که در ایران و در وین مشغول بر طرف کردن مشکلات مردم و دفاع از منافع ملی کشور هستند، دعا کنیم.

دکتر هاشمی افزود: در این فرصت نیازی نیست تا از مشکلات ملت ایران صحبتی به میان آوریم چرا که این گرفتاری ها بر کسی پوشیده نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به دیدار خود با آیت الله مکارم شیرازی گفت: ایشان اظهار داشتند که مشکلات وراث پس از فوت متوفی بخشی از مراجعات حضوری، مکتوب، تلفنی و نامه های الکترونیکی دفتر ایشان می باشد و قصد دارند که ثلث مال را به بهانه های  گوناگون خرج نکنند.

دکتر هاشمی با لزوم توجه به آینده نگری افزود: آیت الله مکارم شیرازی با تبیین شرایط موجود مبنی بر اینکه در برخی موارد از عمل کردن وراث پس از فوت مطابق با منظور و نیت ما نمی توان اعتماد کرد به خیرین حوزه سلامت توصیه داشتند که تخصیص ارث در امور خیریه حتی المقدور در زمان حیات فرد انجام شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ایشان برای مقلدان خود خبرهای خوشی داشتند که بر اساس آن افراد ثلث وجوهات از کل مال را می توانند صرف امور درمانی، احداث بیمارستان، وسایل و تجهیزات کنند.

وی تصریح کرد: نظر سایر مراجع نیز در خصوص اختصاص ثلث وجوهات از کل مال به حوزه سلامت مثبت است که در این راه همکاران حوزه مشارکت ها می توانند کمک های بسیار خوبی در جهت تحقق آن داشته باشند.

وزیر بهداشت مروری بر دیدارهای رمضانی خود با نیازمندان و گروههای مختلف داشت و خواهان کمک های های ویژه خیرین به این افراد شد.

وی با اشاره به یکی دیگر از بازدیدهای خود در ماه مبارک رمضان از آسایشگاه بیماران روانی سرای احسان گفت: این آسایشگاه از حدود ۲۰ سال پیش به همت تعدادی از خیرین ایجاد شده بود و در مرحله اول به افراد کارتن خواب شهر تهران خدمات داده شده بود اما در مراحل بعد در این مرکز بیماران روانی اسکیزوفرنی(بدترین نوع بیماری اعصاب و روان) نگهداری می شدند که در طول مدت ۲۰ سال به حدود ۱۳ هزار نفر از این بیماران خدمات ویزیت و نگهداری داده شده بود.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در سرای احسان فضایی نورانی و خداپسندانه حاکم بود افزود: در حال حاضر نیز این آسایشگاه به خدود ۵۰۰ نفر از بیماران اسکیزوفرنی خدمات ارائه می کرد در حالی که بعضی از بیماران سابقه نگهداری ۷ یا ۸ ساله در سرای احسان داشتند.

وی خطاب به خیرین گفت: این مجلس متعلق به خودتان است و هر کسی پیدا و پنهان و از یک مسیر کمک می کند و قطعا مورد لطف خدا قرار دارید و کسانی هستید که بدون هیچ چشمداشتی به دولت و مردم یاری می رسانید.

دکتر هاشمی با اشاره به صحبت های مرحوم آیت الله بهجت گفت: ایشان معتقد بودند برای مشارکت در امور خیریه، مقدار مهم نیست و ممکن است در یک صندوق خیریه از پایین ترین میزان تا بیشترین حد کمک شود بلکه تکرار امر خیر مهم است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: برای دولت و وزارت بهداشت باعث افتخار است که در جمع خیرین باشد و اگر در زمینه های قانونی نیز خلأیی وجود داشته باشد تمام تلاش خود را برای برطرف کردن آن به کار خواهیم بست.

وی تصریح کرد: علاوه بر مجمع خیرین سلامت کشور در هر دانشگاه نیز یک فرد به عنوان قائم مقام در امور مشارکت های مردمی و خیریه و در وزارت بهداشت نیز دکتر ایازی به عنوان قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت حضور دارد.

وزیر بهداشت از مشارکت های احتماعی و امور خیریه در حوزه سلامت به عنوان باقیات الصالحات یاد کرد و گفت: این امور خیر علاوه بر تأثیر در خود فرد، در گذشتگان و آیندگان(فرزند، نوه، نتیجه و..) می تواند در سالم سازی فضای عمومی کشور که به شدت نیازمند توجه به اخلاق است موثر خواهد بود.

دکتر هاشمی در پایان یاداور شد: دعا نکنیم که خدا مال و ثروت انسان را افزایش دهد بلکه برای بخشیدن بیشتر باید دعا کرد.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر خیرین حوزه سلامت، دکتر ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی، دکتر صدرالسادات معاون توسعه و منابع انسانی، دکتر زارع نژاد مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، جمعی از هنرمندان و بازیگران کشور از جمله داریوش ارجمند، ایرج راد، مسعود رایگان، رضا عطاران، برادارن افخمی و جمعی از مدیران و مسوولان حضور داشتند که این مراسم با ضیافت افطاری به پایان رسید.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *