بازدید این صفحه: 493

مراقبت دیگران از فرزند شما

مراقبت دیگران از فرزند شما

زمانی که تصمیم گرفته‌اید، نگهداری از فرزندتان را به یکی از نزدیکان یا پرستارش بسپارید، تعیین روش مشخص روزانه و وضع قوانین معین، بسیار سودمند و کارساز خواهد بود. اگر پدربزرگ، مادربزرگ، دیگر نزدیکان و یا پرستار مسئولیت فرابینی از فرزندتان را بردوش گرفته‌اند، باید کمابیش همان روش و قانون شمارا در پیش بگیرند. بنابراین، پیش از آنکه مراقبت از کودک را به آنان بسپارید، برایشان توضیح دهید که برای کودکتان چه رفتارهایی را مجاز شمرده و چه رفتارهایی را ممنوع کرده‌اید.

اگر بچه‌های کوچک با قوانین دگرگونی روبرو شوند، بی‌درنگ گیج و سردرگم می‌گردندانجام‌پذیر است مادربزرگ بسیار آرام‌تر از شما با کودک رفتار کند یا اگرچه شاید سخت‌گیرتر باشد. بنابراین، باید برای آن‌ها مشخص کنید، چگونه با فرزندتان رفتار کنند تا بچه با قواعد و رفتارهای همسانی روبرو شود. به کسانیکه از فرزندتان نگهداری می‌کنند، اجازه ندهید قواعد شمارا زیر پا بگذارند یا آن‌ها را بی‌ارزش نمایند. ولی به آن‌ها اجازه دهید تا خودشان با فرزند شما ارتباط برقرار کنند. به‌هرحال، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بیشتر برابر با خواسته‌های نوه‌شان پیش می‌روند و از این نقش لذت می‌برند. پس این دادگرانه نیست اگر آن‌ها را از این نفع منع کنید بلکه بس است تا آنان را مجاب نمایید که در حفظ روش و قانون تعیین‌شده، کوشا باشند.

اگر کارمند هستید و نگهداری از فرزندتان را برای مدتی طولانی به فرد دیگری واگذار کرده‌اید، باید میان شما و آن فرد، درک مشترکی از قوانین و روشی که تنظیم کرده‌اید، به وجود آید. پدرومادردار، بخصوص مادران کارمند، هنگامی‌که ناچارند نگهداری از کودکشان را به شخص دیگری واگذار کنند، دچار احساس گناه می‌شوند. ازاین‌رو، پس از بازگشت به خانه، قوانینی را که تعیین کرده‌اند، نادیده می‌گیرند. به خاطر بسپارید، اگر برای چیرگی بر احساس گناه خود به فرزندتان رشوه بدهید، به‌راستی به او هیچ کمکی نکرده‌اید. چراکه بی‌چون و چرا پس از ورودتان به منزل، بچه به توجه، حوصله و زمانی که برایش صرف می‌کنید نیاز دارد نه به لغو قوانین. هنگامی‌که فرزند شما آگاه شود، کسانی که از او نگهداری می‌کنند، رویه و رفتار یکسانی دارند، بیش‌تر احساس ایمنی کرده و شاداب‌تر خواهند بود. افزون بر این، با نادیده گرفتن یا لغو قوانین، فردی را که از کودکتان نگهداری می‌کند، به دردسر می‌اندازید، زیرا او روز بعد بایستی به‌سختی کوشش کند تا قوانینی را که شما درهم‌شکسته‌اید، دوباره برقرار کند.

همچنین باید باکسی که از فرزندتان نگهداری می‌کند، درباره رویدادها و اتفاقاتی که در هنگام روز رخ‌داده است، گفتگو کنید تا به‌طور کامل از رویدادها آگاه شوید و در جریان رویدادها قرار گیرید.

منبع: مادر کافی، جی فراست

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *