بازدید این صفحه: 620

تقويت رشته تخصصي داخلي از اولويتهاي دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي است

معاون آموزشی وزارت بهداشت :

  تقويت رشته تخصصي داخلي از اولويتهاي دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي است

 

 معاون آموزشی ودبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت تقويت رشته تخصصي داخلي را يكي از مهمترين اولويتهاي دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي برشمرد و از همه مديران و دبيران مرتبط خواست تا در اين مسير با دبيرخانه همكاري نمايند.

به گزارش “وب دا”، دکتر باقر لاریجانی با بيان اينكه رشته تخصص طب داخلی یکی از رشته های مهم و از ارکان اساسی آموزش پزشکی است که در كشور ما به موازات كشورهاي ديگر به خوبي شاهد رشد و شكوفايي بوده است ، بیان کرد: جا دارد با توجه به نقش متخصصان اين رشته در ارتقاي سلامت جامعه، به ارتقاي بيش از پيش اين حيطه از دانش پزشكي به طور جدي پرداخته شود.

دكتر لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در كشورهاي مختلف علي‌رغم گسترش خدمات فوق تخصصي در حيطه طب داخلي و توسعه شاخه‌هاي متعدد اين حوزه از دانش طب، اما همچنان شاهد توجه و تمركز بر دانش طب داخلي به عنوان يك دانش مادر و بالنده هستيم به گونه‌اي كه متخصصان داخلي به عنوان يك گروه اثرگذار منشأ خدمات ارزنده‌اي در نظام ارائه خدمات اين جوامع هستند.

وی افزود:بديهي است كه در كشور ما نيز بايد تلاش نمود تا طب داخلي به عنوان يكي از رشته‌هاي اصلي طب، همواره نقش برجسته و بارزي در آموزش، پژوهش و ارائه خدمات در سطوح مختلف باشد.

 دکتر لاریجانی با اشاره به ضرورت بررسي راهكارهاي مختلف در اين زمينه گفت: از آقاي دكتر ملك زاده كه از اساتيد برجسته طب داخلي هستند خواسته‌ايم تا با همکاری و مشورت صاحبنظران این رشته، دبیر محترم و اعضاء هيأت ممتحنه رشته داخلی و ساير رشته های فوق تخصصي مرتبط ،راهكارهاي عملياتي را در جهت ارتقاء رشته داخلی و اعتلای جایگاه دانش آموختگان این رشته تدوین و به شورای آموزش پزشکی تخصصی ارائه نمايد.  

دكتر لاريجاني در پايان اظهار اميدواري كرد كه اين اقدام، موجبات رشد و تعالي رشته طب داخلي و ايجاد بستر مناسب براي نقش‌آفريني متخصصان اين حيطه در نظام سلامت را در كشور فراهم آورد.

 

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *