بازدید این صفحه: 528

۲طرح بزرگ سلامت کشور در شیراز به نمایندگان سازمان جهانی بهداشت معرفی شد

۲طرح بزرگ سلامت کشور در شیراز به نمایندگان سازمان جهانی بهداشت معرفی شد

نمایندگانی از سازمان جهانی بهداشت با حضور در استان فارس با نحوه اجرایی دو طرح بزرگ تحول نظام سلامت و پزشک خانواده شهری در این استان آشنا شدند .

به گزارش خبرنگار وب دا ، سه نماینده سازمان جهانی بهداشت به همراه نمایندگانی از وزارت بهداشت کشور، از نزدیک با چگونگی اجرای سیاست های کلان سلامت کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز آشنا شوند .

اعضای تیم سازمان جهانی بهداشت در ابتدای این سفر ، در دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور یافتند و گزارشی از دو طرح بزرگ تحول سلامت و پزشک خانواده شهری توسط این مقام مسئول به آنان ارایه شد .

در گزارش مربوط به پزشک خانواده شهری ، پیشینه ای از اجرای برنامه در طول سه سال گذشته ارایه شد.

معرفی زیرساخت های برنامه ، جمعیت مردم ، پزشکان و تیم سلامت عضو برنامه ، چگونگی بلوک بندی مناطق شهری ، نحوه دسترسی مردم ، برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی مرتبط از جمله موارد مطرح شده در این گزارش بود .

نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در خلال توضیحات رییس دانشگاه، در خصوص جوانب اجرایی برنامه پرسش های خود را مطرح نموده و به طور کامل با نحوه اجرای برنامه آشنا شدند .

چگونگی همکاری بیمه های مختلف با برنامه پزشک خانواده در فارس ، نحوه پرداخت های بیمه و پرداخت به پزشکان ، چگونگی اجرای نظام ارجاع و عملکرد مرکز پاسخگویی تلفنی برنامه ، همچنین روش های آموزش به پزشکان و بازآموزی آنان در طی سه سال گذشته ، از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بررسی نمایندگان سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت و به سولات آنان در این زمینه پاسخ داده شد.

در ادامه این دیدار ، طرح تحول نظام سلامت و اجرای بسته های خدمتی این طرح در فارس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در همین راستا گزارشی از مراحل مختلف این برنامه و نتایج حاصل از آن در استان فارس به عنوان یکی از الگوهای برتر اجرای این برنامه در کشور ، به ویژه ترویج زایمان طبیعی و مدیریت تامین دارو ارایه شده و مسئولان دانشگاه به پرسش های نمایندگان سازمان جهانی بهداشت پاسخ دادند.

دکتر محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان این دیدار در خصوص نتایج آن تصریح کرد : این برنامه با هدف مقایسه تطبیقی وضعیت سلامت مردم فارس پس از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در طی سه سال گذشته ترتیب داده شده است .

وی افزود : بر همین اساس در ادامه این نشست بازدیدهایی برای نمایندگان ترتیب داده شده تا از نزدیک با نحوه اجرای برنامه در فارس آشنا شوند .

وی افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات سلامت با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری را از جمله نکاتی دانست که در این دیدار مورد توجه ناظران سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است .

دکتر ایمانیه خاطرنشان کرد : همچنین طرح تحول نظام سلامت و دستاوردهای آن در این دیدار معرفی شد.

 

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *