بازدید این صفحه: 657

حوزه سلامت جزو مولفه های اصلی مدیریت کلان کشور است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی

  حوزه سلامت جزو مولفه های اصلی مدیریت کلان کشور است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حوزه سلامت جزو مولفه های اصلی مدیریت کلان کشور است که غفلت از آن موجب هدررفت سرمایه های مادی و انسانی زیادی از جامعه می شود.

به گزارش وب دا ؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در مراسم نمادین استقرار روحانیان مشاور بالینی در بیمارستان های استان مرکزی، افزود: جمهوری اسلامی ایران در بیش از سه دهه حیات خود توانسته موفقیت های زیادی را در عرصه سلامت کسب کند، به طوریکه هم اینک میانگین امید به زندگی و شاخص های مرگ و میر در طیف های مختلف به یمن پیشرفت های پزشکی در این نظام کاهش چشمگیری داشته است.

وی اظهار داشت: فصل اساسی در راهبری حوزه سلامت کشور و استان مقدم دانستن طب پیشگیری بر درمان است و همه باید تلاش کنند تا هر شهروند ایرانی شناسنامه پیشگیرانه سلامت و بهداشت داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: منابع دینی و سنتی در خصوص مفاهیم بهداشتی و طب بسیار غنی و آموزنده است و باید آموزه هایی را که از دانشمندان ایرانی و رفتار و سیره ائمه دینی در طب امروز ستون های طب مدرن را ساخته اند، به درستی احیا شده و در نظام بهداشتی و درمانی کشور نهادینه شود.

وی یادآور شد: جامعه روحانیان ظرفیتی بالقوه در مشارکت مباحث فرهنگی و فقه پزشکی و همچنین اشاعه راهبردهای پیشگیری بهداشتی و درمانی هستند و ابتکاری که در استقرار روحانیان در بیمارستان های استان مرکزی شده است، می تواند نتایج عمیق و اثرگذاری داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ایجاد مراکز تحقیقات راهبردی در شناخت ماهیت و آسیب های بهداشتی و درمانی با کمک داشته های طب سنتی و دینی از موضوعاتی است که باید در حوزه سلامت برای آن در کنار تلاش های علمی پزشکی سرمایه گذاری جدی شود.

امام جمعه اراک گفت: جامعه روحانی در بیمارستان ها برای پرسنل و بیماران و دانشجویان در راهبری های مذهبی و فرهنگی مسوولیت سنگینی برعهده دارد و می طلبد که در دوره های آموزش طلبگی با لحاظ کردن دو تا چهار واحد درسی با عنوان آموزه های پزشکی و بالینی این قشر را در حمایت و پیشتیانی از سنگر سلامت برای آینده آماده تر کرد.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان بیان کرد: اشاعه اخلاق پزشکی، مشارکت در اصلاح رفتارهای زیستی، مشاوره معنوی و پاسخگویی به مسایل شرعی بیماران و پرسنل بهداشتی از موضوعات مهمی است که به درستی در این برنامه دیده شده است.

 

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *