بازدید این صفحه: 1093

کانون خیریه سندروم داون

کانون خیریه سندروم داون – تهران /Kanoon Kheyrieh dandromdan-Tehran/ Down syndrome Charity-Tehran

آدرس : تهران ، خیابان توحید، بین فرصت و طوسی، بن بست شهید ابوالفضل حاج رضایی، شماره ۲۱

تلفن : ۶۶۴۲۶۲۱۰  ۰۲۱    ,      ۶۶۹۱۹۶۲۷ ۰۲۱   ,      ۶۶۹۱۸۹۹۹ ۰۲۱   ,     ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۲۷

وب سایت : www.dsciran.com

ایمیل : idsc21@yahoo.com

تلفکس : ۶۶۹۱۸۹۹۹

 

خدمات کانون :

۱- توانبخشی (کاردرمانی جسمی و ذهنی، گفتاردرمانی و آموزش ذهنی) و  موسیقی درمانی.

۲- کلاسهای تئاتر درمانی، موسیقی، حرکات فرم، معرق، برایتونیک، تنیس روی میز، مهارتهای اجتماعی، نقاشی، بازآموزی، مهارتهای اجتماعی، زبان انگلیسی، نقاشی روی پارچه و اخلاق جهت بزرگسالان.

۳-  برگزاری جلسات مشاوره رایگان ماهانه توسط خانم دکتر ساحل همتی متخصص اعصاب و روان و استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی

 

 

کانون خیریه سندورم داون

 

كانون سندرم داون ايران مركزي غير انتفاعي و مستقل است كه با هدف ارتقاء رشد جسمي و ذهني افراد سندرم داون تلاش مي كند. این کانون در تاريخ ۱۳۸۲/۰۴/۲۶ و با شماره ۱۶۸۶۷ به ثبت رسيده و از وزارت كشور و ناجا مجوز گرفته است كه در راستاي اهدافش از بدو تولد تا بزرگسالي  عضو مي پذيرد و بیش از ۱۱۰۰ نفر عضو دارد.

 اهم فعاليتهاي كانون تاكنون :

۱-تشکیل کلاسهای آموزشی و هنری ( زبان- ریاضی- کامپیوتر- ورزش  – سفالگری – اخلاق – معرق سازی – تئاتردرمانی – گروه نوازی و تک نوازی – مهارتهای اجتماعی و شاهنامه خوانی، نقاشی روی پارچه )جهت بزرگسالان .

۲- در زمينه ورزش ۴نفر از اعضاء در سال ۸۶ در المپيك ويژه جهاني چين – شانگهاي شركت و۴ مدال طلا  ۲ نقره و۱ برنز كسب نمودند، سال ۸۷ در آبان ماه در بازيهاي منطقه اي منا ( شمال افريقا و خاور ميانه) در رشته هاي مختلف شركت و با كسب  ۱۶مدال طلا ۱۲نقره و ۵ برنز به كشور بازگشتند. و در تاریخ ۲الی ۱۲مهر ۸۹ ۱۵نفر از ورزشکاران این مرکز در رشته های دومیدانی، شنا، بوچی،  تنیس روی میز ، فوتبال و وزنه برداری به کشور سوریه (دمشق ) جهت شرکت در بازیهای منطقه منا اعزام و با ۱۹مدال ( ۳طلا-  ۷ نقره و  ۹ برنز) به میهن اسلامی بازگشتند.

 

۳- در تاریخ ۳۱/۳/۹۰ گروه ۱۴نفری ورزشکاران کانون به یونان (آتن ) اعزام شدند تا در سیزدهمین بازیهای جهانی ۲۰۱۱ و در ۸رشته ورزشی موفق  به کسب ۲۰مدال( ۷طلا- ۸نقره و۵برنز) شدند. بهمین مناسبت مجلس جشنی در تاریخ ۱۴/۷/۹۰ در محل فرهنگسرای هنر( ارسباران) به منظورتجلیل از ورزشکاران برگزار گردید وجوایزی به آنان اهدا شد.

 ۴-در دیماه ۹۰ نیز دونفر از ورزشکاران کانون به کشور لبنان ( بیروت) اعزام ودر مسابقات وزنه برداری منطقه منا کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا شرکت و موفق به دریافت ۴مدال نقره و ۴مدال برنز گردیدند.

۵- برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران اعزامی به سوریه در تاریخ ۶/۸/۸۹  وتجلیل از ورزشکاران اعزامی به آتن در سال ۹۰در محل فرهنگسرای هنر و اهدای جوایز به ورزشکاران مربیان و سرپرستان و سایر هنر جویان کانون.

 ۶-  در زمينه فرهنگي اطلاع رساني به خانواده ها از طريق سايت ، نشريات، و دعوت از خانواده ها  توسط سیستم اس ام اس در جلسات مشاوره هاي فردي و گروهي بطور مستمر ماهانه و رايگان توسط متخصصين امر و با حضور مستمر دكتر ساحل همتي روا نپزشك  و بازرس كانون.

 ۷- شركت در همايشها و كنگره هاي پزشكي، توانبخشي در ارتباط  با مسائل افراد سندرم داون از سوي دا نشگا هها .

۸-  تشكيل واحد مددكاري از دي ماه  ۸۶ به منظور كمك رساني به خانواده هاي كم درآمد مددجويان و پرداخت كل يا بخشي از هزينه هاي توانبخشي، پزشكي، جراحيهاي لازم فرزندانشان.

۹-  شركت در بيست و ششمين جشنواره بين المللي تئاتر  فجر و اجراي تئاتر   لطفأ مشغول باشيد در محوطه باز تًئاتر  شهر در ايام دهه فجر و ا نتخاب  اين نمايش به عنوان نمايش برتر از ديد تماشاگران  و دريافت لوح تقدير از هيئت مديره خانه تئاتر  و شرکت در جشنواره ۲۷ با نمایش آهی سفید که مضمونی ضد جنگ داشت و در جشنواره بین المللی ۲۸نیز دو اجرا در  محوطه تئاتر  شهر با نام فرشته ها می آیند که مورد استقبال فراوان قرار گرفت .

۱۰- برگزاری جشن های نوروزی ۸۶ و جشن تجلیل از ورزشکاران در دی ماه ۸۷ در محل فرهنگسرای هنر و اجرای کنسرت موسیقی در فرهنگسرای فردوس .

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *